کرمانشاه؛

بیش از 4هزار هکتار زیر کشت کلزا

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: امسال ۴۸۹۰ هکتار کلزا در استان کشت شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛شهبازی با اشاره به وابستگی بیش از ۹۰درصدی کشور به واردات دانه های روغنی ابراز امیدواری کرد: با توسعه کشت دانه های روغنی مثل کلزا وابستگی کشور کمتر شود.


وی افزود: در بازدیدهای انجام گرفته ۴۶۰۰ هکتار از مزارع کلزای استان آسیب ندیده و پیش بینی می‌شود به همین میزان سطح برداشت داشته باشیم. امسال ۷۷۰۰ هکتار از اراضی استان زیر کشت پاییزه نخود رفته است.

شهبازی گفت: توسعه کشت پاییزه با توجه به خشک‌سالی‌ها و کمبود منابع آبی در برنامه استان قرار گرفته است. در سال جاری 1380میلیارد تومان به کشاورزان استان بابت خرید تضمینی محصولات کشاورزی پرداخت شده است.


وی در ادامه با بیان اینکه در سال زراعی گذشته بیشترین خرید گندم و جو را در استان داشتیم گفت: در سال زراعی گذشته حدود 381 هزارتن جو در استان تولید شد که  ۱۲۲ هزار تن از این میزان در بورس عرضه و به فروش رفته است.


شهبازی مجموع گندم تولیدی در استان کرمانشاه در سال زراعی گذشته را حدود یک میلیون تن اعلام کرد و افزود: از این میزان حدود  744 هزار تن توسط مراکز خرید گندم از کشاورزان خریداری شده است.

وی ادامه داد: ارزش گندم خریداری شده از کشاورزان 940 ميليارد تومان بوده که تمامی این رقم به کشاورزان پرداخت شده است.

شهبازی اشاره ای هم به تعداد طرح‌های به بهره‌برداری رسیده صنایع تبدیلی و تکمیلی دارای مجوز از سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه تا پایان دی ماه داشت و افزود: استان کرمانشاه در حال حاضر  119 واحد صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاوزی با ظرفیت فرآوری بیش از یک میلیون و صد هزار تن در سال دارد.

انتهای پیام/ز

















اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.