کرمانشاه؛

رونق اقتصاد هنر در کشورهای پیشرفته

رییس مرکز علمی کاربردی فرهنگ و هنر کرمانشاه با اشاره به رونق اقتصاد هنر در کشورهای پیشرفته، گفت: در این کشورها هنرمندان مشکل مالی ندارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛ رییس مرکز علمی کاربردی فرهنگ و هنر کرمانشاه با اشاره به رونق اقتصاد هنر در کشورهای پیشرفته، گفت: در این کشورها هنرمندان مشکل مالی ندارد، اما در کشور و استان ما هنور هنرمندان غم نان دارند.

حجت سلیمی گفت: عمده مشکلات اقتصادی هنرمندان ما به دلیل عدم رونق بازار هنر و اقتصاد هنر است و هنرمندان باید بدانند علاوه بر ثروت ذاتی و هنری که دارند باید بتوانند از این طریق ارتزاق کرده و کسب ثروت کنند.

رییس مرکز علمی کاربردی فرهنگ و هنر کرمانشاه تصریح کرد: همه باید از این هنر بهره ببرند و منصفانه نیست این آثار هنری بدون دیده شدن تنها در کنج خانه‌ای و یا مکان دیگری محبوس شوند.

وی افزود: در کشورهای پیشرفته این آثار حراج شده و در حراج‌های بعدی به تدریج با قیمت‌های بالاتر نیز عرضه می‌شود و این یعنی علاوه بر دیده شدن آثار در نقاط مختلف، پول در جامعه درجریان است و علاوه بر اینها سودآوری بالایی نیز برای سرمایه گذاران و خریداران این حوزه به همراه دارد.

سلیمی تصریح کرد: در حال حاضر که شرایط بازار مسکن کشور دچار رکود شده و بازار بورس نیز تزلزل پیدا کرده و حوزه‌های اقتصادی ثابت نیست، افراد سرمایه‌دار می‌توانند وارد حوزه اقتصاد هنر شده و در این حوزه که سودآوری بالایی دارد سرمایه گذاری کنند.


انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.