زاهدان

گرد و غبار شدید در زاهدان

سرعت وزش باد در نواحی مرکزی سیستان و بلوچستان به 80 کیلومتر رسید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از زاهدان ،علی ملاشاهی کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت بیشترین سرعت وزش باد از روز گذشته  در زاهدان با 80 کیلومتر بر ساعت و نصرت آباد با 60 کیلومتر بر ساعت گزارش شده است.

ملاشاهی افزود: وزش باد شدید از سمت جنوب غرب تا روز شنبه در نواحی مرکزی (زاهدان، نصرت آباد و خاش) تداوم دارد و اوج وزش باد نیز در روز شنبه رخ خواهد داد.

وی افزود: با نفوذ توده هوای سرد، از اواخر وقت شنبه وزش باد سرد از سمت شمال را در منطقه سیستان(زابل، زهک، هامون، هیرمند و نیمروز) و بر روی کویر لوت تا بزمان و با شدت کمتر در نوار شرقی (میرجاوه، خاش و سراوان) پیش بینی می شود.

کارشناس هواشناسی استان  تصریح کرد : با توجه به این شرایط، دمای هوا از شنبه شب تا روز دوشنبه در شمال استان 10 تا 15 درجه و در جنوب چهار تا هشت درجه کاهش می یابد.

ملاشاهی گفت: بارندگی ملایم که از 2 روز گذشته در برخی نقاط سیستان و بلوچستان گزارش شده است برای امروز و فردا نیز در نواحی شمالی و مرکزی و روز شنبه در نواحی جنوب و جنوب غربی تداوم دارد.

وی افزود: در 2 روز گذشته بیشترین بارندگی با 14 و 12 میلی متر به ترتیب مربوط به کورین و حصارویه از توابع زاهدان و هشت میلی متر در ترشاب خاش بوده است.

انتهای پیاک/ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.