کرمان؛

پرداخت 380 میلیارد ریال تسهیلات اشتغال به مددجویان کرمانی

طی امسال 380 میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال به خانواده‌های زیرپوشش کمیته امداد استان کرمان پرداخت شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان؛ یحیی صادقی، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمان در نشست تخصصی شورای زکات استان کرمان با حضور آیت‌الله عالمی نماینده ولی فقیه و رییس شورای عالی زکات کشور برگزار شد گفت: در سطح استان کرمان با وجود خشکسالی‌های گذشته، کشاورزان و زکات دهنده‌ها فعالیت‌های خوبی داشتند و زکات قابل توجهی پرداخت کردند.

وی با اشاره به اینکه امسال 5 میلیارد و 500 میلیون تومان زکات در سطح استان کرمان زکات جمع‌آوری شده که غالب آنها زکات مستحبی است، افزود: 2 میلیارد و 300 میلیون تومان در زمینه معیشت خانواده‌های نیازمند از محل زکات جمع‌آوری شده پرداخت شده است.

صادقی با اشاره به همکاری ‌هزار و 342 عامل زکات در استان کرمان خاطر نشان کرد: از مجموع زکات جمع‌آوری شده 273 میلیون تومان در بخش تامین جهیزیه نوعروسان مددجوی امداد، 37 میلیون تومان بخش درمان و 50 میلیون تومان تحصیل و 35 میلیون تومان تعمیرات مسکن هزینه شده است.

وی تصریح کرد: در پروژه‌های خارج از کمیته امداد یک میلیارد تومان در زمینه تعمیر و بازسازی مساجد، 54 میلیون تومان برای خانه عالم و 80 میلیون تومان برای احداث و توسعه حسینیه هزینه شده است.

صادقی گفت: از مجموع زکات جمع‌آوری شده در استان کرمان تاکنون 4 میلیارد و 900 میلیون تومان آن هزینه شده است

وی یادآورشد : سیاست کمیته امداد بر توانمندسازی خانواده‌های زیرپوشش است و امسال 5 هزار و 400 خانوار استان کرمان خودکفا شده و جشن خودکفایی آنها برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.