کرمان؛

اشتغال برمبنای اقتصاد مقاومتی درسیرجان

به مناسبت دهه فجر نخستین کارگاه تولیدی پوشاک مجریان طرحهای اشتغال کمیته امداد سیرجان افتتاح و راه اندازی شد.

اشتغال برمبنای اقتصاد مقاومتی درسیرجانبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگا ان جوان از کرمان, یحیی صادقی، مدیر کل کمیته امداد استان کرمان در مراسم افتتاح این کارگاه با اشاره به اینکه این کارگاه در راستای اجرای برنامه های اقتصاد مقاومتی راه اندازی شده است، گفت: این کارگاه باید مدیریت شود و توسعه پیداکند، راه اندازی این کارگاه نمونه بارز ایجاد اشتغال در جهت اقتصاد مقاومتی است.

وی با اشاره به اینکه مشاغل خرد و کوچک باعث پیشرفت جامعه می شوند، افزود: اقتصاد هر جامعه با راه اندازی مشاغل خرد و کوچک رشد می کند و توسعه و پیشرفت هر جامعه در گروه ایجاد مشاغل خرد و کوچک است.

صادقی خاطرنشان کرد: طی 10 ماهه امسال دو میلیارد تومان تسهیلات اشتغال زایی برای توانمندسازی مددجویان شهرستان سیرجان پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه حدود 100 هزار خانواده تحت حمایت کمیته امداد استان قرار دارند، افزود: 92 هزار خانوار از این تعداد خانوار تحت حمایت مستمری بگیر هستند که امیدواریم بتوانیم تا پایان امسال 4 هزار خانوار را توانمند و از تحت حمایت خارج کنیم.

منصور مکی آبادی فرماندار شهرستان سیرجان نیز در این مراسم گفت: این کارگاه خیاطی در جهت برنامه ها و سیاست های 12 گانه اقتصاد مقاومتی مورد تاکید مقام معظم رهبری راه اندازی شده است.

وی افزود: با راه اندازی این کارگاه زمینه توانمندسازی تعداد زیادی از محرومان و مددجویان تحت حمایت کمیته امداد فراهم شده است و راه اندازی آن علاوه بر اشتغال زایی در منطقه باعث استفاده از ظرفیت منطقه برای تامین مایحتاج خود منظقه شده است.

گفتنی است؛ با راه اندازی این کارگاه خیاطی 80 نفر از مجریان طرحهای اشتغال کمیته امداد، زنان سرپرست خانوار و دختران بازمانده از تحصیل تحت حمایت کمیته امداد مشغول به کار شدند، و در حال حاضر نیز 80 نفر از مددجویان سیرجانی در حال آموزش در زمینه خیاطی هستند که با راه اندازی مرکز دوم این کارگاه مشغول به کار خواهند شد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار