کرمان؛

پرداخت ۳۵ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال به مددجویان کرمانی

مدیر کل کمیته امداد امام (ره) کرمان گفت: طی ۱۰ ماهه امسال ۳۵ میلیارد تومان در جهت اشتغال زایی مددجویان استان هزینه شده است.

پرداخت ۳۵ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال به مددجویان کرمانیبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان   یحیی صادقی مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره)  استان کرمان در گردهمایی که با حضور دبیر شورای زکات استان و جمعی از ائمه جمعه و جماعات و روحانیون جنوب استان برگزار شد، گفت: متاسفانه با وجود  ظرفیت‌ها، استعدادها و توانمندی‌های خدادادی استان کرمان درصد فقر و محرومیت بالاست. 

وی افزود: 15 درصد از از کل جمعیت جنوب استان مددجوی کمیته امداد هستند، در برخی مناطق نیز ۲۸ درصد جمعیت آن تحت حمایت کمیته امداد قرار دارند.

صادقی ایجاد اشتغال برای خانواده های تحت حمایت و توانمند کردن آنان را از مهمترین برنامه‌های کمیته امداد دانست و خاطر نشان کرد: بر اساس نظرسنجی های انجام شده ۷۰ درصد خانواده های تحت حمایت کمیته امداد استان توانایی انجام کار را دارند، به همین منظور با فراهم کردن زمینه اشتغال به دنبال توانمندسازی این خانواده ها هستیم.

وی  با اشاره به اینکه پارسال ۷۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال در استان کرمان پرداخت شده است، خاطرنشان کرد: طی ۱۰ ماهه امسال نیز بیش از ۳۵ میلیارد تومان در جهت اشتغال زایی مددجویان استان هزینه شده است.

صادقی به اهمیت پرداخت زکات و اقدامات انجام شده در این حوزه در استان اشاره کرد و یادآورشد:  علارغم خشکسالی های پی در پی در استان خوشبختانه مردم و کشاورزان استان مردمی معتقد بوده و طی ۱۰ ماهه امسال سه میلیارد تومان زکات در استان پرداخت شده است، که نسبت به مدت مشابه پارسال رشد خوبی داشته است. 

 وی خاطر نشان کرد: 60 درصد از این میزان زکات جمع آوری شده در حوزه فقرا و نیازمندان هزینه شده است.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار