بیرجند؛

جمع آوری بیش از 43 میلیون تومان زکات در مود

امسال 43 میلیون و 120 هزار تومان زکات در مود جمع آوری شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند؛محمد حسینی رئیس کمیته امداد امام شهر مود در همایش زکات این شهرستان گفت:امسال 43 میلیون و 120 هزار تومان زکات در شهرستان مود جمع آوری شد که نسبت به سال گذشته نزدیک به ۶۹۰ درصد رشد داشته است.

وی افزود:درآمد زکات سال گذشته نیز مبلغ ۶ میلیون و 246هزار تومان بوده است.

حسینی گفت:از تعداد ۱۶۶ اصله نهال اهدا شده در طرح شجره طیبه،مقدار ۲۹۷ کیلو محصول به ارزش ریالی ۲۵ میلیون و ۳۶۰ هزار ریال که شامل (پسته ،عناب ،زرشک،گردو،بادام)و توسط عاملین زکات بخش مود به امداد تحویل و بین محرومان و نیازمندان توزیع شده است.

رئیس کمیته امداد شهر مود افزود:در حال حاضر نیز در زمینه اشتغال مددجویان و اعضای خانواده ی آنان آمادگی داریم تا با ارائه ی طرح های مختلف از سوی متقاضیان و مشاوره ی شغلی توسط امداد،سرمایه لازم در اختیار این ولی نعمتان قرار دهیم تا با کمک آنان در راستای توانمند سازی گام برداریم .

وی گفت:کمیته امداد در جهت رفع مشکل مسکن مددجویان تحت حمایت از دو نفر به بالا ۱۵ میلیون تومان وام به صورت بلا عوض در اختیارشان قرار می دهد.

مهندس رمضانی بخشدار شهر مود و معاون شورای زکات بخش مود نیز با اشاره به اهمیت پرداخت زکات گفت:اگر مردم به مسئولیت های شرعی، و اخلاقی خود از جمله پرداخت زکات واجب و مستحبی عمل کنند،امکان خدمت به محرومان فراهم و فقر در جامعه کم رنگ می شود.

رییس شورای زکات بخش مود نیز افزود: بعضی از آسیب های اجتماعی در بین خانواده ها به خاطر نپرداختن زکات است و وجود برخی برکات در زندگی افراد به خاطر پرداخت به موقع زکات در جهت رفع نیاز محرومان جامعه است.

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.