قزوین؛

بلاتکلیفی 80 درصد بافت فرسوده قزوین

رییس شورای اسلامی شهر قزوین گفت : 80 درصد از بافتهای فرسوده قزوین همچنان بلاتکلیف مانده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، از قزوین ؛ فرج الله فصیحی رامندی افزود :  تاکنون حدود 20 درصد از این بافت فرسوده بازسازی شده است.

فصیحی رامندی میزان بافت فرسوده شهر قزوین را 400 هکتار بیان کرد.

رئیس شورای شهر قزوین با اشاره به  اهمیت ایمن سازی بافت  فرسوده  اضافه کرد : برای ترغیب مردم  ، بسته های تشویقی خاص ، غیر از بسته های تشویقی دولتی در نظر گرفته شده است.

فصیحی رامندی در باره ایمن سازی ساختمان ها هم افزود : در ارتباط با پیمان کارها  همه  مباحث ساختمانی ابلاغ شده از سوی نظام مهندسی لحاظ  و رعایت می شود .

رئیس شورای شهر قزوین از فراهم شدن زیر ساخت سامانه مکانیزه صدور پروانه  برای تکریم ارباب رجوع  هم خبر داد و گفت :  این طرح از ابتدای سال آینده بعد از آموزش کارمندان و شهروندان ، اجرایی می شود .

فصیحی رامندی در ادامه با اشاره به لزوم رعابت سبک معماری ایرانی – اسلامی در سیمای شهری گفت : قزوین به عنوان شهر پیشرو در زمینه معماری ایرانی – اسلامی با تشکیل کمیسیون ویژه تدوین ضوابط ،  پیشنهادات خود را به شورای عالی شهر و شورای عالی استان ها  داده است تا بعد از تصویب به وزارت مسکن و شورای عالی شهر سازی به عنوان ضوابط نهایی ابلاغ شود .

به گفته وی در زمینه سبک معماری ایرانی – اسلامی و رعایت آن در قزوین بیش از 40 جلسه با حضور کارشناسان و مسئولان شهری برگزار شده  و تا کنون به نتایج خوبی رسیده است .

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار