قزوین؛

مسابقه باز آفرینی شهر الوند

طرح بازآفرینی شهر الوند و ساخت بازار با الگوی ایرانی اسلامی در این شهر به مسابقه ملی گذاشته می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، از قزوین ؛ در جلسه مشترک هیات داوران مسابقه با کمیته راهبردی برگزاری این مسابقه که با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی برگزار شد ، شرکت کنندگان درباره روند برگزاری مسابقه، محدوده مکان مورد نظر و اجرای پروژه بازآفرینی شهری و ساخت بازار ایرانی اسلامی تصمیم‌گیری کردند.

مسابقه باز آفرینی شهر الوند

شهرداری الوند طرح بازآفرینی و ساخت بازار اسلامی ایرانی را در بافت فرسوده مرکز این شهر را در برنامه خود قرار داده است و قصد دارد با همفکری اساتید و صاحب‌ نظران معماری و شهرسازی بهترین ایده و طرح را با برگزاری مسابقه دریافت کند.

در این نشست محمدسعید ایزدی، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل شرکت عمران و بهسازی شهری گفت: با دو مرحله‌ای شدن مسابقه طراحی بازآفرینی شهری ایده‌های بیشتری دریافت می‌شود و ضمن استفاده از طرح‌های فارغ‌التحصیلان معماری به طور خاص از طرح‌های مشاوران برجسته نیز استفاده می‌کنیم.

همچنین حامد مانی‌فر، مدیر کل راه و شهرسازی استان قزوین و مدیر کل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان وزارت راه و شهرسازی در این نشست گفت : محدوده در نظر گرفته شده برای اجرای پروژه بازآفرینی شهری و ساخت بازار ایرانی اسلامی در مرکز شهر الوند در ضلع شمال شرقی میدان لاله قراردارد و کاربری‌ موجود شامل بلوک‌های مسکونی با کیفیت پایین و منظر نامناسب در کنار ساختمان تازه احداث، تالار شهر و مقبره شهدای گمنام و فضای سبز در اطراف آن است.

یدالله لطفی، شهردار الوند هم در سخنانی گفت: وضعیت میدان لاله در شان این شهر صنعتی نیست و یکی از دلایل اصلی ما برای ساخت بازار اسلامی ایرانی در این منطقه ارتقای کیفیت زندگی ساکنان آن است.

لطفی افزود: در طرح بازآفرینی شهری زمینی به مساحت پنج هکتار درنظر گرفته شده است.

وی اضافه کرد: امکان‌سنجی طرح انجام شده و قرار است ۶۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت بانک مسکن به آن تعلق گیرد.

دراین جلسه مقرر شد مسابقه بازآفرینی مرکز شهر الوند و طراحی بازار ایرانی اسلامی این شهردو مرحله‌ای و نتایج آن تا هفتم اردیبهشت مشخص شود.

انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار