قزوین؛

حاشیه نشینی معضل شهر نشینی

معاون ساختمان و مسکن وزارت راه و شهر سازی حاشیه نشینی و بافت فرسوده را مهمترین معضل شهرنشینی بیان کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، از قزوین ؛ مظاهری در مراسم تودیع و معارفه مدیر کل راه و شهرسازی استان افزود: تشویق در ساخت وساز در هسته درون شهر و بافت هویت دار یکی از سیاست های دولت است .

حاشیه نشینی معضل شهر نشینی

مظاهری اضافه کرد : در 9 ماه امسال 9/9 درصد افزایش تعداد مبایعه نامه داشتیم و مسکن هم  8 درصد گران شده است اما با احتساب افزایش تورم به همین میزان تغییر چندانی نداشته ایم .

وی افزود : در 6 ماه امسال صدور پروانه های ساختمانی نیز 5 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

معاون ساختمان و مسکن وزارت راه و شهر سازی اضافه کرد :  رونق بازار مسکن ، شتاب در بازار خرید و فروش نیست و قصد داریم مسکن را از کالای سرمایه ای به کالای مصرفی تبدیل کنیم .

مظاهری همچنین با اشاره به پرداخت تسهیلات به خانه اولی ها  گفت :  120 میلیون تومان وام برای زوج های جوان در شهرها با نرخ سود 8 درصد  در نظر گرفته شده که این میزان در کلان شهرها  160 میلیون تومان است.

معاون عمرانی استانداری هم در این مراسم گفت : 30 درصد اعتبارات استان مربوط به راه و شهرسازی  و از سفر دولت  هم 540 میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته است .

حاشیه نشینی معضل شهر نشینی

فرخزاد همچنین به تخلف در ساخت و ساز اشاره و بر لزوم بازنگری قوانین در این زمینه تاکید کرد .

وی همچنین از مدیر کل جدید خواست تا افزایش ایمنی جاده ها و کاهش تلفات را در اولویت قرار دهد .

حاشیه نشینی معضل شهر نشینی

مانی فر مدیر کل سابق راه و شهر سازی استان هم در این مراسم در گزارشی گفت : از 58 هزار واحد مسکن مهر 50 هزار واحد آن تحویل داده شده است و 2 هزار واحد آن نیز در بهمن ماه افتتاح می شود .

مانی فربا اشاره به کاهش تغییر کاربری در استان  گفت :  تغییر کاربری از 63 هزار مترمربع  در سال 93 به 16 هزار متر مربع  در سال گذشته کاهش یافته است.

وی افزود : همچنین 400 کیلومتر به راههای استان اضافه شده است.

مسعود حق لطفی مدیر کل جدید راه و شهر سازی هم اولویت کاری خود را براتمام پروژه های نیمه تمام و تکمیل شبکه آزاد راهی بیان کرد .

مسعود حق لطفی همچنین گفت :  محور قزوین ، بویین زهرا و ساوه به زودی به روش بی او تی تکمیل می شود و برای استان هزینه ای نخواهد داشت .

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار