اصفهان؛

ورود سامانه بارش‌زا از اواخر فردا به استان اصفهان

ورود سامانه بارشی از اواخر وقت فردا به استان سبب افزایش ابر، بارش باران‌ و برف و وزش بادهای شدید می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی اصفهان  افزود: بر اساس نقشه‌های هواشناسی، سامانه ناپایدار و بارشی از اواخر وقت فردا یکشنبه از سمت جنوب و غرب وارد استان می‌شود و تا روز سه شنبه در منطقه فعال خواهد بود.
  فاطمه زهرا سیدان گفت: سامانه بارش زایی بتدریج از روز یکشنبه(فردا) وارد استان می شود که بارش برف و باران، مه آلودگی و گاهی وزش باد به نسبت شدید و شدید را به همراه دارد.
وی با بیان اینکه فعالیت این سامانه در جنوب، غرب و ارتفاعات شمال شرق استان بیشتر بصورت بارش برف خواهد بود، گفت: فعالیت این سامانه در مرکز و دیگر مناطق استان بصورت بارش باران خواهد بود.
کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی اصفهان گفت: بیشترین فعالیت این سامانه در نواحی جنوب غرب، جنوب و غرب استان است و بارش تگرگ و رعد و برق نیز دور از انتظار نیست.
سیدان با بیان اینکه این سامانه از روز سه شنبه از استان خارج می شود، گفت: بدنبال فعالیت این سامانه و وزش باد شدید در مناطق جنوب و غرب، مه آلودگی و اختلال در تردد جاده ای را به همراه خواهد داشت.
کارشناس پیش بینی هواشناسی اصفهان تصریح کرد: دمای هوا در 24 ساعت آینده یک تا سه درجه سانتیگراد کاهش خواهد داشت.
سیدان گفت: هوای کلانشهر اصفهان برای فردا(یکشنبه)، نیمه ابری گاهی وزش باد بتدریج افزایش ابر و بارش و برای روز دوشنبه، ابری، گاهی وزش باد به نسبت شدید و بارش باران و برف احتمال رعدو برق و تگرگ پیش بینی شده است.
وی، گرمترین نقطه استان در 24 ساعت آینده را چوپانان و ورزنه با 14 درجه سانتیگراد و سردترین نقطه را بویین و میاندشت با 11 درجه سانتیگراد زیر صفر عنوان کرد.
سیدان افزود: میزان بارش باران شب گذشته در شهرهای آران و بیدگل، کاشان، چوپانان، اردستان، نطنز و خور و بیابانک به ترتیب با 3.5 ،1 ، 0.9 ، 0.2 ، 0.1 و 0.1 میلیمتر بود.



انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.