شرکت آب منطقه‌ای استان بوشهر در حالت آماده‌باش

در پی اعلان اداره کل هواشناسی و ستاد بحران استان مبنی بر وقوع بارندگی سیل آسا در استان بوشهر در هفته پیش رو ،مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان،حوزه متبوع خود را به حالت" آماده باش کامل" در آورد.

شرکت آب منطقه‌ای استان بوشهر در حالت آماده‌باش
به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، شاهپور رجایی اظهار داشت: با توجه به اعلان وقوع بارندگی سیل‌آسا در استان از روز یکشنبه تا آخر هفته، تمام ماموریت‌ها و مرخصی‌های غیرضروری کارکنان ستاد و اداره‌های منابع آب شهرستان‌ها در جهت خدمت‌رسانی به شهروندان، لغو شده است.

وی با اشاره به نظامنامه سیلاب وزارت نیرو افزود: وظیفه هر دستگاه و ارگانی مشخص شده‌است و شامل سه بخش اقدام‌های قبل از رخداد سیل، حین و بعد از آن می‌باشد.

رجایی اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به هم‌استانی‌ها را یکی از مهمترین این اقدامات برشمرد و خاطر نشان کرد: به‌دلیل آب‌گرفتگی معابر و طغیان رودخانه‌ها، تمامی شهروندان از رفتن و قرار گرفتن در کنار دریاچه سدها و بندها، کانال‌های آبیاری ،حریم و بستر رورخانه‌ها و سواحل آن‌ها جدا پرهیز نمایند.

مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه‌ای بوشهر و رئیس کارگروه سیل استان بوشهر تمامی اطلاع‌رسانی‌ها قبلا نیز به‌صورت نصب تابلوهای هشدار‌دهنده در اطراف سازه‌های آبی و نیز پخش تیزر در صدا‌ و‌ سیما و مطبوعات صورت گرفته و از این‌رو در صورت  بروز هر گونه پیامد ناگوار، این شرکت هیچگونه مسوولیتی را به‌عهده نخواهد گرفت.

دبیر کارگروه سیل و معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت سهامی آب منطقه‌ای بوشهر نیز عنوان کرد: به شهرداری‌ها و نهادهای مرتبط اعلام شده نسبت به لایروبی کانال‌ها و مسیل‌های درون شهری از جمله پل‌ها، در صورت گرفتگی اقدام نمایند.

حسین باشی‌زادگان افزود: تمامی موارد در حوزه این شرکت از جمله تعیین حریم و بستر رودخانه‌های استان و نیز اقدامات امنیتی نظیر تخریب ساخت‌و‌سازهایی که در مسیل آبراهه‌ها و رودخانه‌ها بوده، انجام شده است.

وی با توجه به اینکه حداکثر میزان بارش‌ها تا حدود 150 میلیمتر پیش‌بینی شده، دیگر دستگاه‌ها و نهادها را نسبت به مشخص نمودن نقاط آسیب‌پذیر، شناسایی گلوگاه‌ها و تاسیسات زیر‌بنایی خود که در مسیر سیلاب قرار دارند، دعوت نمود.

انتهای پیام/ ث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.