بوشهر؛

رتبه دوم استان بوشهر در وقوع سیلاب

استان بوشهر، با وجود بارش کم در وقوع سیلاب رتبه دوم را در کشور دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، هر چند امسال سال کم بارشی بوده و مردم استان بوشهر همچنان چشم انتظار بارش رحمت الهی هستند، اما خاطره سیلاب‌هایی که در زمستان‌های گذشته به راه می‌افتاد و خسارت‌های زیادی را به بار می‌آورد از یاد مردم این استان نرفته است.

مدیر دفتر حفاظت و مهندسی رودخانه و سواحل شرکت آب منطقه ای بوشهر می‌گوید: استان بوشهر در وقوع سیلاب رتبه دوم و از لحاظ تلفات جانی ناشی از سیل، رتبه چهارم را درکشور دارد.

بهمن گشتاسب، توجه به حریم و بستررودخانه‌ها از سوی سازمان‌ها و اشخاص و پیشگیری از ساخت و ساز در مسیل رودخانه ها را از مهمترین راه حل‌های جلوگیری از کاهش  وقوع سیل و تلفات و خسارت‌های ناشی از آن عنوان می‌کند.

در همین حال، معاون حفاظت و بهره برداری شرکت سهامی آب منطقه ای بوشهر از تدوین نظامنامه مدیریت سیلاب در وزارت نیرو خبر داد و ایجاد سامانه هشدار سیل در خارج از محدوده شهرها و ایجاد ارتباط با این سامانه‌ها در شهرها، انجام مطالعات جامع مدیریت سیلاب خارج از محدوده شهرها، تهیه نقشه های خطر پذیری سیلاب خارج از مناطق شهر، تعیین حریم و بستر رودخانه و آزاد سازی تصرفات و ساماندهی رودخانه های آسیب پذیر خارج از مناطق شهری را از مهمترین برنامه‌های این نظامنامه عنوان کرد.

حسین باشی زادگان تصریح کرد: همه موارد از جمله تعیین حریم و بستر رودخانه‌های استان و تخریب ساخت و سازهایی که در مسیل آبراهه ها و رودخانه ها انجام گرفته است.

انتهای پیام /پ
برچسب ها: بوشهر ، سیلاب ، رودخانه ، بارش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.