ذخیره‌ی 6 میلیون متر مکعب آب در شهرستان دشتی

رئیس اداره منابع آب شهرستان دشتی از ذخیره‌ی سالانه شش و دو دهم میلیون متر مکعب آب با احداث سد کاردنه و سرریز سد سنا خبر داد.

ذخیره‌ی 6 میلیون متر مکعب آب در شهرستان دشتی
به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، نعمت‌الله نجاتی رئیس اداره منابع آب شهرستان دشتی با بیان اینکه حجم مخزن سد سنا یک میلیون متر مکعب بوده ولی با رسوب موجود در بستر آن، حجم این سد به یک سوم تقلیل یافته است، اظهار داشت: بر اثر رسوب در حوزه این سد، سالانه بیش از 300 هزار متر مکعب استحصال آب کاهش یافته است.
 
وی با اعلام اینکه با بارندگی‌های اخیر تا ظهر جمعه گذشته، بیش از 30 میلیون متر مکعب آب از این سد عبور و هدر رفته است، اضافه کرد: سرریز شش متری برای این سد مطالعه شده و پرونده آماده مناقصه است که اگر لایروبی انجام شود، سالانه بیش از یک و دو دهم میلیون متر مکعب آب در این سد ذخیره می‌شود.

رئیس اداره منابع آب شهرستان دشتی با اشاره به اینکه با احداث سد کاردنه  و سرریز سد سنا سالانه شش و دو دهم میلیون متر مکعب آب در این دو سد می توان ذخیره کرد، افزود: وسعت عرصه تحت پوشش سد سنا هزار و 818 هکتار است که جهت احداث سرریز شش متری نیاز به دو و نیم میلیارد تومان اعتبار است.

وی عنوان کرد: بند مهار سیلاب درویشی در سال 1387 تخریب شد و شرکت آب منطقه‌ای مجددا این سد را بازسازی کرد که در بر اثر بارندگی اخیر این سد به طور کامل تخریب شد و نیاز به 600 میلیون تومان اعتبار جهت بازسازی مجدد دارد.

نجاتی یادآور شد: طبق ایستگاه قنطره تا روز گذشته بیش از یک میلیارد متر مکعب آب از این مسیر عبور کرد که با توجه به این که پل کردلان پل مناسب با این حجم آب نیست، این شرایط سبب شد آب سریز و سیل بند را به طور 100 درصد تخریب کند.

انتهای پیام/ ث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.