شین‌‎هوا گزارش داد:

دولت ترامپ درباره مبارزه با تروریسم اطلاعی ندارد

خبرگزاری شین‌هوا اعلام کرد دولت ترامپ از مسئولیت‌هایش در قبال مبارزه با تروریسم، بی‌اطلاع است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از رویترز، رسانه‌ دولتی چین روز چهارشنبه اعلام کرد فرمان اجرایی دونالد ترامپ – رئیس جمهور آمریکا – برای ممنوعیت موقت ورود اتباع 7 کشور مسلمان به آمریکا، نشان می‌دهد دولت وی از مسئولیتش در قبال مبارزه با تروریسم اطلاعی ندارد.

این فرمان اجرایی – که ترامپ ادعا کرده است برای حفظ امنیت ملی آمریکا حائز اهمیت است – ورود مسافران از ایران، عراق، لیبی، سومالی، سودان، سوریه و یمن به آمریکا را برای 90 روز ممنوع کرد. همچنین بر اساس این فرمان، ورود تمامی پناهجویان به آمریکا برای 120 روز ممنوع اعلام شد.

این اقدام که جرقه اعتراضات و آشوب را در فرودگاه‌های آمریکا و خارج از این کشور زد، به دستور یک قاضی فدرال در سیاتل به حالت تعلیق درآمده و اکنون به وسیله دادگاه‌های تجدیدنظر فدرال، تحت بررسی دقیق قرار گرفته است.

دولت چین از این ممنوعیت انتقاد کرده و اعلام کرده است اتخاذ سیاست مهاجرتی حق هر کشوری است؛ اما باید نگرانی‌ها درباره این اقدام نیز تحت بررسی قرار گیرد.

با این‌حال، خبرگزاری شین‌هوا اعلام کرد این فرمان ترامپ "نشان می‌دهد دولت وی شناخت درستی از مسئولیتش درباره مبارزه با تروریسم جهانی ندارد."

این خبرگزاری همچنین اعلام کرد: "گروه‌های تروریستی در سراسر جهان می‌توانند از این ممنوعیت برای توجیه مواضع خود استفاده کنند. این امر نه تنها امنیت آمریکا، بلکه امنیت تمام جهان را به خطر خواهد انداخت. برخی کشورها مانند عراق، لیبی و سوریه به دلیل دخالت عمدی دولت‌های قبلی آمریکا و دیگر قدرت‌های غربی برای کسب منافع شخصی، مورد تعرض قرار گرفته اند."

با این‌که اظهارات خبرگزاری شین‌هوا سیاست‌های دولت را منعکس نمی‌کند، اما این خبرگزاری اغلب طرز فکر مقامات چین را منتشر می‌کند.

چین که اعلام کرده است خطر تروریسم مردمش را تهدید می‌کند، بارها آمریکا و دیگر کشورهای غربی را به دلیل سیاست‌های دوگانه درباره مسئله تروریسم سرزنش کرده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار