صدور حکم دادگاه استیناف درباره طرح ضدمهاجرتی ترامپ به تعویق افتاد

صدور حکم دادگاه تجدید نظر درباره فرمان دونالد ترامپ مبنی بر ممنوعیت ورود اتباع 7 کشور مسلمان به آمریکا، به تعویق افتاد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، طرح ضدمهاجرتی "دونالد ترامپ"، رئیس جمهور آمریکا در خصوص ممنوعیت ورود اتباع 7 کشور مسلمان به این کشور، روز گذشته (سه شنبه) از سوی قضات دادگاه استیناف به دقت مورد بررسی قرار گرفت.

در این جلسه دادگاه، که بیش از یک ساعت به طول انجامید، 3 قاضی فدرال، وکلای دولت را در خصوص اینکه آیا مدرک معتبری دارند که نشان دهد اتباع 7 کشور مسلمان خطری برای آمریکا محسوب می شوند یا خیر، تحت فشار قرار دادند.

ریچارد کلیفتون، یک قاضی که در زمان جرج بوش منصوب شده بود، پرسشهای سختی از وکلای مدافع ایالت های واشنگتن و مینه سوتا پرسید که پیشتر با طرح ضدمهاجرتی دونالد ترامپ مخالفت کرده بودند.

شعبه نهم دادگاه فدرال سان فرانسیسکو در پایان این جلسه اعلام کرد: "به سرعت رأی خود را صادر خواهد کرد. پیشتر در روز سه شنبه، دادگاه اعلام کرده بود که نباید انتظار صدور رأی را در همان روز داشت و نتیجه در این هفته اعلام خواهد شد."

"دونالد ترامپ"، رئیس جمهور آمریکا روز جمعه دو هفته پیش با امضای طرحی، ورود پناهجویان به آمریکا را برای 120 روز معلق کرد و برای 90 روز بازدید شهروندان 7 کشور مسلمان از جمله عراق، ایران، لیبی، سومالی، سودان، سوریه و یمن را به آمریکا ممنوع کرد. این اقدام ترامپ اعتراض بسیاری از مردم را در سراسر کشور به دنبال داشت. پس از آن یک قاضی فدرال ایالت سیاتل فرمان ضدمهاجرتی دونالد ترامپ را لغو کرد. به همین دلیل کاخ سفید هم علیه وی یک شکایت‌نامه تنظیم کرد.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار