حمله نیروهای خلیفه حفتر به یک پایگاه هوایی در مرکز لیبی

نیروهای وابسته به خلیفه حفتر یک پایگاه هوایی در مرکز لیبی را مورد حمله قرار دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، سخنگوی ارتش لیبی و یک منبع بیمارستانی اعلام کردند در حمله نیروهای وابسته به ارتش ملی لیبی مستقر در شرق این کشور و تحت فرماندهی ژنرال خلیفه حفتر به یک پایگاه هوایی در منطقه الجفره در مرکز لیبی دست کم دو نفر کشته شدند.

این حمله چند ساعت پس از درگیری شدید بین گروههای رقیب در طرابلس پایتخت لیبی صورت گرفت. درگیری نیروهای تحت فرماندهی ژنرال خلیفه حفتر فرمانده ارتش ملی لیبی مستقر در شرق کشور با گروههای مخالف در منطقه الجفره از هفته های گذشته آغاز شده است.

ارتش ملی لیبی این گروهها را به تلاش برای حمله به اسکله های نفتی در ساحل دریای مدیترانه متهم می کند. ارتش ملی لیبی تحت فرماندهی خلیفه حفتر سپتامبر گذشته اسکله های نفتی در ساحل دریای مدیترانه را تحت کنترل خود درآورد.

احمد المسماری سخنگوی ارتش ملی لیبی گفت حمله روز پنجشنبه نظامیان تحت فرماندهی خلیفه حفتر به یک پایگاه هوایی در منطقه الجفره که دو کشته و 13 زخمی برجا گذاشت، با هدف جلوگیری از حمله احتمالی دشمن به اسکله های نفتی در سواحل دریای مدیترانه صورت گرفت.

درگیری های اخیر در منطقه الجفره نگرانی ها درباره تشدید درگیری ها به ائتلاف های نظامی در مناطق شرق و غرب لیبی افزایش داده است. ارتش ملی لیبی تحت فرماندهی خلیفه حفتر می کوشد مناطق تحت کنترل خود را به سمت غرب کشور گسترش بخشد و تهدید به پیشروی به طرف طرابلس کرده است.

خلیفه حفتر که از جانب دولت مستقر در شرق لیبی حمایت می شود، مخالفت خود را با دولت وحدت ملی که در سال گذشته در طرابلس (غرب کشور) تشکیل شد، اعلام کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار