اصفهان؛

19 بهمن سال 57 ورق سلطنت شاهنشاهی را برگرداند

نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان امروز در دیدار با فرمانده هان ارتش استان و افسران نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی روز 19 بهمن را عامل سرعت بخشی پیروزی انقلاب دانست.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان امروز و همزمان با روز نیروی هوایی ارتش، در دیدار با فرمانده هان ارتش استان و افسران نیروی هوایی از 19 بهمن سال 57 به یوم الله یاد کرد و گفت: در آن روز بسیاری از مردم اشک شوق می ریختند.

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: در آن تاریخ هنوز پیروزی انقلاب اسلامی قطعی نشده بود و افسران نیروی هوایی در آن فضا از جان خود گذشتند و در مقابل امام خمینی (ره) رژه رفتند.

آیت الله طباطبایی نژاد خاطر نشان کرد: حضور خالصانه این نیروهای انقلابی، علی رغم مشکلات فراوانی که روزهای بعد از جمله در پادگان به وجود آوردند، ورق سلطنت شاهنشاهی را برگرداند و به پیروزی انقلاب سرعت بخشید.

وی ابراز خرسندی کرد که جوانانی که امروز نیز در حال خدمت هستند با همان روحیه هستند و به فرموده رهبر معظم رویشهای ما از ریزشهای ما بیشتر بوده است.

نماینده ولی فقیه در استان شهدای مدافع حرم را مصادیق بارز این رویشها دانست و افزود: با مروری بر خاطرات این شهدا که غالبا در اوج جوانی این مسیر را انتخاب کرده اند، انسان می فهمد که همه مخلوقات فقط برای بندگانی چنین مخلص خلق شده اند.

امام جمعه اصفهان اذعان داشت: وقتی با خلوص نیت به میدان بیاییم الطاف الهی نیز شامل حالمان می شود، در غیر اینصورت کسی نمی توانست تصور کند که پس از گذشت حدود 40 سال بتوانیم به این عزت و اقتدار در جهان برسیم.

وی تصریح کرد: تحقیر کردن از جمله سنتهای کفار در مقابل مؤمنان است که در قرآن هم به آن اشاره شده است، لیکن جمعی در دنیا پیدا شدند که گفتند می توانیم و به پیشرفتهای زیادی دست یافتند.

آیت الله طباطبایی نژاد گفت: دشمنان از این روحیه و از گسترش این روحیه می ترسند و دلیل دشمنی آنها با ما همین است.

عضو مجلس خبرگان رهبری رفتارهای ترامپ را مطابق با سنتهای الهی دانست و گفت: بر اساس آیه قرآن کینه ای که از مسلمانان در دل دشمنان است، خیلی بیشتر از آن چیزی است که به زبان می آورند.

وی با اشاره به آیه 121 سوره آل عمران افزود: خداوند در این آیه می فرماید: "یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا لَا تَتَّخِذُوا بِطَانَهً مِّن دُونِکُمْ لَا یَأْلُونَکُمْ خَبَالًا وَدُّوا مَا عَنِتُّمْ قَدْ بَدَتِ الْبَغْضَاءُ مِنْ أَفْوَاهِهِمْ وَمَا تُخْفِی صُدُورُهُمْ أَکْبَرُ ۚ قَدْ بَیَّنَّا لَکُمُ الْآیَاتِ ۖ إِن کُنتُمْ تَعْقِلُونَ” ای کسانی که ایمان آورده اید ، از غیر خود برای خویش دوست محرم راز نگیرید ، آنها از هیچ فسادی درباره شما کوتاهی نمی کنند ، مشقت و رنج شما را دوست دارند ، دشمنی از دهن هایشان ( سخنانشان ) پدیدار است ، و آنچه سینه هایشان پنهان می دارد بزرگتر است. ما برای شما نشانه ها یی (حال آنها ) را روشن کردیم اگر می اندیشید.

آیت الله طباطبایی نژاد آیه بعد را راهکار مقابله با این خباثتها دانست و گفت: "إِنْ تَصْبِرُوا وَ تَتَّقُوا لا یَضُرُّکُمْ کَیْدُهُمْ شَیْئاً إِنَّ اللَّهَ بِما یَعْمَلُونَ مُحیطٌ” اگر صبر کنید و پروا پیشه کنید نیرنگ آنها هیچ زیانی به شما نمی رساند ، مسلّما خداوند به آنچه انجام می دهند ( از نظر علم و توان ) احاطه دارد.

در ابتدای این دیدار امیر سرتیپ دوم خلبان ستاد مسعود روز خوش فرمانده پایگاه هوایی شهید بابایی اصفهان به ارائه گزارشی از فعالیتهای صورت گرفته پرداخت .



انتهای پیام/م


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.