اصفهان؛

شناسنامه های جدید در کوتاهترین زمان ممکن صادر شود

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان از اداره کل ثبت احوال این استان خواست برای صدور شناسنامه های جدید در کوتاهترین زمان، برنامه ریزی کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران از اصفهان وبه نقل ازدفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در دیدار مدیرکل، معاونان و جمعی از کارکنان ثبت احوال استان گفت: بکوشید در یک اقدام جهادی، پرونده صدور شناسنامه های جدید را با شتاب بیشتری پیش ببرید و پس از آن به صدور کارت ملی هوشمند بپردازید.
وی در این دیدار که به مناسبت روز ثبت احوال انجام شد، اظهار کرد: یکی از دستگاه هایی که پس از انقلاب دچار تحول عظیمی شده، ثبت احوال است.
وی افزود: در گذشته وقتی اسم این اداره می آمد، انباری از پرونده های پر از خاک با پرسنلی مُسن به ذهن می رسید، اما در حال حاضر با بهره گیری از فناوری روز و کارکنان جوان و خوشفکر، تحول عظیمی در ساختار این اداره بوجود آمده است.
آیت الله طباطبایی نژاد با بیان اینکه ثبت احوال، امانتدار هویت و پیشینه افراد است، گفت: اطلاعات هویتی مردم در دست شما به امانت گذاشته شده است لذا باید برای نگهداری صحیح آنها، نهایت تلاش خود را بکار گیرید.
امام جمعه اصفهان به نقش آمار و اطلاعات در اداره مملکت اشاره کرد و گفت: همه برنامه ریزی های کلان و خُرد کشور بر پایه آمار و اطلاعات انجام می شود، بنابراین لازم است اطلاعات ثبت احوال به روز و صحیح باشد تا بتوان تصمیم های درستی اتخاذ کرد.
در این دیدار تورج حاجی رحیمیان مدیرکل ثبت احوال استان اصفهان با ارائه گزارشی از فعالیت های انجام شده در این اداره کل؛ آمارهای جمعیتی و همچنین وضعیت ثبت وقایع حیاتی چهارگانه(تولد، ازدواج، طلاق، مرگ) در استان را تبیین کرد.
وی با تشریح مراحل صدور شناسنامه و کارت هوشمند ملی اعلام کرد: تاکنون بیش از یک میلیون و 100 هزار نفر در استان اصفهان درخواست کارت هوشمند ملی کرده اند که امیدواریم هرچه سریعتر کارت هوشمند ملی این افراد صادر شود.
با تصویب شورای شورای فرهنگ عمومی کشور سوم دی بعنوان 'روز ثبت احوال' در تقویم رسمی کشور قرار گرفته است.




انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.