کرمان؛

وجود تعداد قابل توجه بیماران صرعی درکرمان

نماینده انجمن صرع شاخه کرمان گفت: به طور میانگین یک درصد از افراد جامعه به بیماری صرع مبتلا هستند.

وجود تعداد قابل توجه بیماران صرعی درکرمانبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، دکتر بهناز صدیقی در مراسم گرامیداشت روز جهانی صرع ، با بیان اینکه بیماری صرع چیزی بیش از تشنج است و هرکسی ممکن است دچار تشنج شود، افزود: هر حمله ای تشنج نیست و اگر شخصی دچار حملات تشنجی شد باید به پزشک معالج مراجعه تا بررسی شود و با تجویز دارو درمان شود.

صدیقی با اشاره به اینکه سن شروع صرع بین 12 تا 18 سالگی است، گفت: بیماری صرع در بسیاری از موارد ارثی نیست بلکه در 80 تا 90 درصد علل دیگری دارد.

وی گفت: اگر تشنج به موقع و توسط پزشک متخصص درست تشخیص داده و درمان شود فرد به زندگی برمی گردد و در 70 درصد موارد بعد از 2 تا 4 سال درمان قطع می شود.

نماینده انجمن صرع شاخه کرمان گفت: به طور میانگین یک درصد از افراد جامعه به بیماری صرع مبتلا هستند که با توجه به تنوع علائمی که در انواع صرع وجود دارد اغلب افراد از ابتلا به این بیماری بی اطلاع هستند؛ در حالی که در صورت مراجعه و تشخیص بیماری در بسیاری از موارد با درمان دارویی قابل کنترل و درمان است.

وی گفت: متاسفانه علیرغم تعداد قابل توجه بیماران در استان کرمان، تا کنون تنها 300 نفر به دفتر انجمن صرع مراجعه کرده و عضو شده اند.

گفتنی است دفتر انجمن صرع شاخه کرمان در محل بیمارستان شفا واقع شده است که مبتلایان به این بیماری می‌توانند با حضور و عضویت در این انجمن از خدمات آموزشی و درمانی آن بهره مند شوند.

انتهای پیام/ح

برچسب ها: صرع ، کرمان ، متخصص ، درمان ، تشنج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Germany
رامین کمیزی
۱۲:۴۸ ۰۲ خرداد ۱۳۹۶
دستگاه ضد تشنج ساخته ام احتیاج به حمایت دارم.
آخرین اخبار