عشایر، جهش تولید، پیشرو در مشارکت

مسئول بسیج عشایر استان کرمان گفت: جمله عشایر جهش تولید، پیشرو در مشارکت به عنوان شعار هفته گرامیداشت عشایر نامگذاری شده است.

شهریار سیاری در نشست خبری به مناسبت روز بسیج عشایری با اشاره به رشادت‌های عشایر گفت: جامعه عشایری استان کرمان در همه عرصه‌های موردنیاز جامعه حضور مؤثر و فعال دارند و این قشر نقش خود را در سربلندی ایران به خوبی ایفا کرده است.

وی افزود: از مهمترین عرصه‌هایی که جامعه عشایری در آن حضور پررنگ و مؤثر داشته، عرصه دفاعی است و عشایر بهترین مدافعان ایران اسلامی بودند که بیش از ۱۲۰۰ شهید دادند و نگین آنها حاج قاسم است.

سیاری بیان داشت:عشایر، قشر تولیدکننده با کمترین هزینه و بالاترین بازدهی و پرچمدار امنیت غذایی در کشور هستند که ۲۵ درصد گوشت قرمز کشور را تأمین می‌کنند، اما معیشت آنان باید از تک محصولی خارج شود تا در ابعاد مختلف درآمدزایی کنند و امسال اولویت در زمینه تولید گیاهان دارویی است.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۳۰۰ پایگاه بسیج عشایری در استان سازماندهی شده که بیش از ۴۰ هزار نفر بسیجی در این پایگاه‌ها فعالیت می‌کنند، گفت: ۱۱۲ گروه جهادی ساماندهی کردیم که اعضای آن از فرزندان عشایر و آشنا به زیست‌بوم این قشر هستند.

مسئول بسیج عشایری استان کرمان در ادامه با تبریک روز عشایر گفت: هفته بسیج عشایری از ۲۷ اردیبهشت تا ۲ خردادماه ادامه دارد و شعار محوری این هفته، عشایر جهش تولید، پیشرو در مشارکت است که برای این ایام ۳۴ برنامه در نظر گرفته ایم.

به گفته وی، اجرای پروژه‌هایی در مناطق عشایری، حمایت از تولیدات عشایری، برگزاری همایش سران ایلات و طوایف، پیش‌بینی نمایشگاه مد و لباس عشایر و رونمایی از کتاب زندگی سردار شهید احمد سلیمانی و. از برنامه‌های هفته گرامیداشت بسیج عشایری است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.