واکنش مقامات آمریکایی به مقایسه کشورشان با روسیه از سوی ترامپ

مقامات آمریکایی مقایسه روسیه و آمریکا از سوی ترامپ را رد کردند.

واکنش مقامات آمریکایی به مقایسه کشورشان با روسیه از سوی ترامپ
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ان‌بی‌سی‌نیوز، شماری از قانون‌گذاران دموکرات و جمهوری‌خواه مقایسه روسیه و آمریکا را در مصاحبه دونالد ترامپ –رئیس‌جمهور آمریکا- با فاکس‌نیوز رد کردند.

ترامپ دیروز (یکشنبه) در مصاحبه با فاکس‌نیوز آمریکا را با روسیه مقایسه کرد. وی در این مصاحبه از تصمیم خود برای انتقاد از متحدان قدیمی به جای انتقاد از روسیه (که رقیب و دشمن آمریکا به حساب می‌آید) دفاع کرد.

وی در این خصوص اعلام کرد: «از دیدگاه من بهتر است با روسیه دوست باشیم».

مجری برنامه فاکس‌نیوز با اشاره به رویکرد پوتین در سوریه و اوکراین و طرح ادعای کشته شدن منتقدان وی، در پاسخ به ترامپ گفت: «اما پوتین یک قاتل است!»

ترامپ در واکنش به ادعای این مجری تلویزیونی گفت: «قاتل‌های زیادی وجود دارد. ما هم قاتل‌های زیادی داریم. فکر می‌کنید کشور ما کاملاً بی‌گناه است؟»

دفاع ترامپ از روسیه که از زمان برگزاری کمپین انتخاباتی‌اش آغاز شده و همچنان ادامه دارد شماری از قانونگذاران این کشور را آزرده کرده است. این قانونگذاران روز یکشنبه در برنامه‌های تلویزیونی حضور یافتند و اعتراض خود را اعلام کردند.

سناتور "بن سِس" از ایالت نبراسکا در واکنش به سخنان ترامپ گفت: «صادقانه بگویم من نمی‌دانم رئیس‌جمهور با گفتن چنین جملاتی در تلاش است چه بگوید».

این سناتور آمریکایی با توضیح متمم اول قانون اساسی آمریکا اعلام کرد روسیه آزادی‌هایی را که این قانون به شهروندان آمریکایی می‌دهد به شهروندان روس نمی‌دهد. وی در ادامه اعلام کرد هیچ برابری اخلاقی بین روسیه و آمریکا وجود ندارد.

سناتور میچ مکانل –رهبر اکثریت سنای آمریکا-  نظر سِس درباره روسیه را تأیید اما از انتقاد از ترامپ امتناع کرد. وی در این خصوص گفت: «پوتین عضو سابق ک‌گ‌ب است. روسیه به اوکراین تجاوز کرد و کریمه را الحاق کرد. حتی در انتخابات ما نیز مداخله کرد. به نظر من هیچ شباهتی بین آمریکا و روسیه وجود ندارد».

"مارکو روبیو " سناتور ایالت فلوریدا، "لیز چینی" عضو مجلس نمایندگان و "جان کیسیک" فرمانده اوهایو نیز در توییتر به این مقایسه واکنش نشان دادند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار