کمبود 1357 پرستار در کشور/ پروتکل مقاومت آنتی بیوتیک برای نخستین بار در علوم پزشکی ایران اجرایی می‌شود

مدیر پرستاری دانشگاه علوم‌پزشکی ایران با اشاره به جدید ترین آمارهای جمعیت پرستاری این دانشگاه، از اجرای پروتکل مقاومت آنتی بیوتیک برای نخستین بار در این مجموعه خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ شیده گنجی، مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی ایران در جشن روز پرستار که در این دانشگاه برگزار شد، در خصوص جدید ترین آمار پرستاران کشورگفت: طبق آخرین برآوردها به طور کلی 5 هزار و 540 نیروی پرستاری نیاز داریم که با توجه به جذب نیرو هم اکنون 1357 نیروی حرفه ای و 230 نیروی غیر حرفه ای کم داریم. 

وی با بیان اینکه ارزیابی مدیر پرستاری طرحی جدید بود که سال گذشته با ایجاد چک لیست ها و شاخص های جدیدی کلید خورد، افزود: هم اکنون با این اقدام گزارشهای سوپروایزر، پرستار و سرپرستار در تک تک بخشها توسط مدیر پرستاری گرفته می شود که در نتیجه آن اگر پاسخ های استنادی متناسب با هم بودند این نشانه نظم در ارائه خدمات هر سیستم است. 

مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی ایران تصریح کرد: به همین منظور تمام گزارشهای این روش نوین ارزیابی تا پایان سال تحویل ریاست دانشگاه علوم پزشکی ایران می شود.

مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی ایران همچنین ادامه داد: بیشترین نیروی ورودی در بیمارستانهای فیروزگر و فیروز آبادی این دانشگاه است، از سوی دیگر استراتژی جذب و نگهداری نیرو از مدیران پرستاری در سال آینده به عنوان مهمترین معیار سنجش این مدیران اجرا می‌شود. 

وی با تاکید بر اینکه یکی از مهمترین نکات رقابت سالم با سایر دانشگاه ها در نحوه نگهداری و حفظ نیروهای ورودی است، گفت: علاوه بر آن ارزیابی آموزش در سه بعد بیماران، همراهان و پایگاه ها نیز در راستای ارتقاء کیفیت و سهولت ارائه خدمات در مانی از دیگر برنامه های مدیران پرستاری است که اینک این پایگاه ها در علوم پزشکی ایران از 7 به تعداد 14 پایگاه افزایش یافته است.

گنجی اظهار داشت: برای سال آینده تعداد پایگاه ها بیشتر می‌شود و آموزشهای پایگاهی شامل آموزش کارآموزان در همه پایگاه ها در بخش های تخصصی مختلف است که در آن وضعیت علمی و آموزشی و مهارتی پرستاران نیز مورد بررسی قرار می گیرد. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار