بيمارى نقدينگى گريبان صنعت داروسازى كشور را گرفته است/ یک ميليارد دلار براى واردات دارو ارز هزينه مى‌شود

رييس سنديكاى داروسازى كشور با اشاره به بدهى بيمه‌ها به بيمارستان‌ها گفت: به دليل پرداخت نشدن مطالبات بيمارستان‌ها از سوى بيمه‌ها، صنعت داروسازى كشور دچار چالش شده است.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ عباس كبريايی زاده رييس سنديكاى داروسازان صنف داروسازان كشور در مراسم رونمايی از داروی ترک سيگار که در شركت داروسازى كوثر برگزار شد، گفت: در يكسال گذشته صنعت داروسازى با مشكلات زيادى مواجه شده كه حل آن دشوار نيست.

وى با بيان اينكه بيمارى نقدينگى گريبان صنعت داروسازى كشور را گرفته، تصریح کرد: فشارى كه هزينه هاى مالى و بيمارى نقدينگي بر صنعت داروسازى وارد كرده چرخه اقتصاد دارو را با مشكل مواجه كرده، اما اين مشكل قابل حل بوده و مسئولان بايد به فرياد آن برسند.

ريس سنديكاى داروسازى كشور عنوان كرد: براساس آمارهاى سازمان غذاو دارو ٣ تا ٣.٦ درصد داروها وارداتى و حدود ٩٦ درصد نياز دارويی کشور در داخل تامين مى شود.

وى با اشاره به ميزان ارز دارويی در سازمان غذا و دارو گفت: براى 96٦ درصد داروى توليد داخل، 770 ميليون ارز در سازمان غذا و دارو صرف مى شود كه عمدتا براى تجهيزات و ماشين آلات بوده و براى 3.6 درصد داروی وارداتى 1.1 ميليارد دلار ارز تخصيص داده مى شود كه اين ميزان نشان دهنده آن است كه مسئولان بايد به صنعت داروسازى توجه بيشترى داشته باشند.

کبریایی زاده اظهار داشت: بعداز انقلاب یکی از صنایع افتخارآمیز در کشورمان، صنعت داروسازی بوده که توانسته قابلیت های فراوانی در تولید دارو در تمامی مراحل آن داشته باشد.

وی با اعلام اینکه بیش از ۹۶ درصد نیاز دارویی کشور در داخل تولید می شود، گفت: صنعت داروسازی کشورمان با حداقل وابستگی به خارج از کشور توانسته در مسیر خودکفایی دارویی موفق باشد.

رییس سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی تاکید کرد: اگر صنعت داروسازی زمین بخورد و نتواند به نوآوری های خودش ادامه بدهد قطعا نخواهد توانست پاسخگوی آیندگان بشود.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار