اهواز؛

کمبود بیش از 6 هزار پرستار در خوزستان

براساس استاندارد جهانی ، به ازای هر تخت بیمارستانی 2.5نفر پرستار تعریف شده که این رقم در خوزستان 6 دهم درصد پرستار برای هر تخت بیمارستانی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز؛رئیس هیات مدیره سازمان نظام پرستاری اهواز گفت: خوزستان برای رسیدن به استاندارد ملی در زمینه پرستار ، حداقل به 6 هزار و 500 پرستار نیاز دارد.

علیرضا کچ کوبان افزود: براساس استاندارد جهانی ، به ازای هر تخت بیمارستانی 2.5نفر پرستار تعریف شده که این رقم در ایران 1.5 نفر پرستار و در خوزستان 6 دهم درصد پرستار برای هر تخت بیمارستانی است.

رئیس هیات مدیره سازمان نظام پرستاری اهواز بیان کرد:  شرایط جذب پرستاری مناسبی  در خوزستان وجود ندارد و عمده استخدام های پرستاران در استان به صورت شرکتی و با حداقل حقوق تعریف شده است.

کچ کوبان اظهار داشت: استخدام شرکتی پرستاران و شرایط نا امن شغلی برای این قشر حساس که با جان بیماران سر و کار دارد به هیچ وجه درست نیست و انگیزه کاری پرستاران را کاهش می دهد.

وی با بیان اینکه سالانه حدود 15  تا 20هزار پرستار از مراکز آموزش عالی کشور فارغ التحصیل می شوند افزود: ب اساس اعلام وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پرشکی حدود 200هزار پرستار در کشور کمبود داریم ولی در عین حال دانش آموخته رشته پرستاری به دلیل ناکافی بودن حقوق دریافتی و مزایا رغبتی به استخدام به صورت شرکتی در بیمارستان ها ندارند.

انتهای پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.