پرستاران طلایه داران زینب کبری (س) هستند/ پرستاری جان انسانیت است

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایران در پیامی خطاب به جامعه پرستاری، پرستاران را طلایه داران و احیاکنندگان راه حضرت زینب(س) و نمونه ای بارز از انسانیت دانست.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سید جواد حاجی میر اسماعیل رییس دانشگاه علوم پزشکی ایران در جشن بزرگ روز پرستار و دهه فجر که هم اکنون در مرکز همایش های رازی درحال برگزاری است، طی پیامی پرستاران را طلایه داران حضرت زینب کبری (س) برشمرد.

وی با بیان اینکه حضرت زینب همچون دریایی به وسعت همه انسانیت در برابر ناملایمات روزگار ایستاد، گفت: آن حضرت ایستاد تا جسم خسته و خراشیده حسینیان زمان را از ظلم و جور یزیدیان مرهم شود در شرایطیکه محشر کبری، درماندگی و اندوه مستولی شد، پرستاری کرد.

رییس علوم پزشکی ایران افزود: زینب (س) پرستار جان انسانیت بود که انسان را در پهنه گیتی زنده نگاه داشت و دستگیر انسان در همه اعصار شد.

وی در خصوص یکی از مهمترین خصایص حصرت زینب کبری(س) و آن پرستار شجاع نینوا، بیان کرد: آن حضرت نام الهی انسان را فریاد زد و آن را تا سدره المنتهی برکشید و چه نیکو نام و وجود پرستار را مایه رشک سدره نشینان عالم امکان کرده و یاور حسین (ع) و پرستار اهل بیتش شد.

حاج میر اسماعیل اظهار داشت: پرستار یعنی زینب (س) یعنی ضامن حیات جاودان انسان، پس ای پرستاران جان آدمیان، وجودتان در سایه عنایات باریتعالی از گزند نامرادی ها و آلام روزگار دور باد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار