پرداخت از جیب به 6 درصد کاهش یافت/ کاری نکنید که پزشکی و پرستاری به گناه کشیده شود

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ایران ضمن اشاره به سخن امام راحل (ره) نسبت به پزشکان و پرستاران، از آثار مثبت اجرای طرح تحول نظام سلامت به پشتوانه انقلاب خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ رضا پایداری معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ایران در جشن روز پرستار ضمن تبریک و تهنیت ایام مبارکه دهه فجر با اشاره به آثار مثبت اجرای طرح تحول نظام سلامت به پشتوانه انقلاب گفت: هم اکنون که این طرح نوپا در آستانه سه سالگی قرار گرفته و پرداخت هزینه ها از جیب 37 درصد بوده که امروز این پرداختی ها به 6 تا 8 درصد کاهش یافته است. 

وی بیان کرد: از سوی دیگر ایران قبل از اجرای طرح تحول آمار سزارین در صدر جهان بوده که اینک این آمار سیر نزولی به خود گرفته و به تازگی کاهش 11درصدی داشته است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ایران عنوان کرد: اکنون در بیشتر بیمارستان‌ها در رشته های اصلی پزشکان مقیم داریم که همگی گوشه‌ای از آثار و زحمات همکاران در طرح تحول سلامت است. 

وی با اشاره به سخنان امام راحل (ره) خطاب به پزشکان و پرستاران اظهار داشت: امام خمینی (ره) به این گروه های درمان تاکید داشتند که کاری کنند تا این شغل به گناه آلوده نشود نسبت به خوش رفتاری با بیماران توجه کنند. 

پایداری با اشاره به سخنان دیگر امام راحل (ره) خطاب به پزشکان و پرستاران تصریح کرد: امام تاکید داشتند که بابیماران با عطوفت و مهربان رفتار کنند و بنابر این باید خود را جای همان بیماری در مطب ها، درمانگاه ها و بیمارستانها بگذارند که انتظار مهربانی و رسیدگی از پزشک و پرستار دارد. 

وی اظهار داشت: امام راحل با استناد به احادیث نبوی در خصوص توجه به غذای بیماران تاکید بیان کردند که اگر کسی به بیماری غذای مناسبی فراهم آورد خداوند وی را با میوه های بهشتی طعام دهد.

معاون در مان دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: امام خمینی (ره) نسبت به امید دادن به بیماران تاکیدات خاصی داشتند و مدام می فرمودند که به بیماری نگویید حالش خوب نیست زیرا همین موضوع با ایجاد ضربه روحی و افسردگی، هم عمر بیمار و هم تاثیر درمان را کم میکندو با ناامیدی از دنیا می رود درحالیکه حتی اگر با وحود وخامت حالش به وی امید دهید با دلشخوشی از دنیا می رود یا حتی روند درمانش خیلی بهتر می شود. 

وی با بیان اینکه علی رغم همه سختی های ناشی از کمبود نیروها به گوته ای که گاه بخشی به جای چند نفر با یک بهیار و پرستار اداره می شود و با وجود تمام  سختی ها به لطف الهی در دانشگاه، مشکل عمده ای در درمان نداشته ایم، افزود: مسایلی ناگفته مانده، مثلا در بیمارستانی به خاطر اینکه یک لحظه با اشتباه خدمه ای اشتباهی در جابه جایی کپسولی در عمل لاپارسکوپی که به جای دی اکسید کربن اکسیژن بود، آغاز عمل موجب انفجار شکم بیمار میشد که در اینجا به خاطر دقت کادر درمان  بلافاصله  از این حادثه جلوگیری شد. 

پایداری با اظهار تاسف از اینکه دادن لوح تقدیر  و تشویقی ارسالی به آن پرسنل خدوم در بیمارستان محل خدمتش دوماه طول کشید، گفت: اگر از این واقعه جلوگیری نمی کرد مدتها ایران در صدر اخبار بود ولی درتشویق اینگونه عمل می شود. 

وی اظهار داشت: خودمان را با مادیات نفروشیم و برای حق و حقوقمان تلاش کنیم تا مشکلات مالی پرستاران حل شود.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار