جزئیات بیانیه انتخاباتی لوپن منتشر شد/ "فرکسیت" و ساخت زندان‌های جدید در دستور کار جبهه ملی

نامزد حزب جبهه ملی در انتخابات ریاست جمهوری فرانسه، بیانیه‌ انتخاباتی‌اش را منتشر کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از رویترز، مارین لوپن – نامزد حزب راستگرای افراطی "جبهه ملی" در انتخابات ریاست جمهوری فرانسه – بیانیه انتخاباتی‌اش را منتشر کرد. در این بیانیه به 144 پیشنهاد اشاره شده است که شامل مواردی مانند خروج فرانسه از اتحادیه اروپا و برگزاری همه‌پرسی برای آن می‌شود.

با این‌حال، بیانیه انتخاباتی حزب جبهه ملی درباره مسائل اقتصادی توضیحی نداده است و درباره هزینه‌های دولت هیچ اطلاعاتی را ارائه نداده است.

در ادامه به پیشنهادهای اصلی در این بیانیه اشاره می‌شود:

1. اختصاص 6 ماه برای مذاکره مجدد با اتحادیه اروپا و یا برگزاری همه‌پرسی خروج فرانسه از اتحادیه اروپا، ("فرکسیت")
در این بیانیه آمده است بلافاصله پس از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، باید مذاکرات 6 ماهه ای با اتحادیه اروپا با هدف ایجاد تغییر در نحوه عضویت فرانسه با این اتحادیه انجام شود. یورو، مرزهای آزاد، قوانین بودجه اتحادیه اروپا و تسلط قوانین اروپا در فرانسه در کار نخواهد بود.

در انتهای این شش ماه، همه‌پرسی درباره عضویت فرانسه در اتحادیه اروپا برگزار خواهد شد. در صورتی که لوپن نتواند اتحادیه اروپا را به کلی دگرگون کند، وی پیشنهاد جدایی از آن را خواهد داد. به این ترتیب، احتمال "فرکسیت" بالا است.

2. خروج از منطقه یورو:
این بیانیه جزئیات خروج فرانسه از منطقه یورو را ارائه نکرده است. اما یکی از مقامات حزب جبهه ملی گفته است سهام این کشور با ارز ملی جدید هماهنگ خواهد شد و دولت از بانک مرکزی این کشور درخواست خواهد کرد از ارز جدید حمایت کرده و اوراق قرضه جدید را خریداری کند.

3. حمایت از تولیدات داخلی:
برای بازسازی زیرساخت‌های صنعتی فرانسه، فروشندگان کالاهای وارداتی دیگر قادر نخواهند بود تمام مالیات بر فروش خود را از خریداران دریافت کنند. همچنین لغو معاهدات تجارت بین‌المللی در دستور کار قرار خواهد گرفت.

4. اولویت‌بخشی به فرانسوی‌ها:
برخی از حقوق شهروندی که اکنون به تمامی ساکنان فرانسه تعلق گرفته است -- مانند آموزش رایگان -- تنها برای شهروندان فرانسوی در نظر گرفته خواهد شد.

کارفرمایانی که کارمندان خارجی را استخدام می‌کنند باید 10 درصد حقوقی که به این افراد می‌پردازند را به عنوان مالیات پرداخت کنند.

5. امنیت و دفاع:
استخدام 15 هزار نیروی پلیس، ساختن زندان‌ها برای 40 هزار زندانی.

اخراج خارجی‌هایی که در دادگاه محکوم می‌شوند. اخراج اتباع خارجی که با گروه‌های تروریستی ارتباط دارند.

تعطیلی تمامی مساجد که گمان می‌رود با گروه‌های تروریستی در ارتباط اند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار