با اشاره غیرمستقیم به انتخاب ترامپ؛

هشدار ولیعهد انگلیس درباره گسترش عوام‌گرایی در اروپا

ولیعهد انگلیس با اشاره به افزایش نگرش‌های خصمانه در قبال آوارگان در اروپا، درباره پیدایش عوام‌گرایی هشدار داد.

هشدار ولیعهد انگلیس درباره گسترش عوام‌گرایی در اروپابه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نوشته روزنامه ایندیپندنت، ولیعهد انگلیس با اشاره غیرمستقیم به انتخاب دونالد ترامپ به عنوان رئیس جمهور آمریکا و نگرش‌های خصمانه فزاینده در قبال آوارگان در اروپا، درباره «پیدایش عوام‌گرایی» (پوپولیسم) هشدار داد.

این روزنامه در گزارشی نوشت: پرنس چارلز با اشاره به «تکرار بسیار نگران‌کننده روزهای تاریک دهه 1930» گفت شاهد اقدام «شرورانه» آزار و اذیت مذهبی در سراسر جهان هستیم.  

وی در پیام از پیش ضبط شده برای رادیو بی بی سی گفت: «رنج و مصیبت (آوارگان) زمانی که برای پناهندگی وارد یک کشور دیگر می شوند، پایان نمی یابد. در حال حاضر، ما شاهد ظهور گروههای عوام‌گرایی در سراسر جهان هستیم که بیش از پیش دیدگاههای تهاجمی در قبال اقلیت های مذهبی دارند. همه اینها تکرار بسیار نگران کننده روزهای تاریک دهه 1930 است.» 

ولیعهد انگلیس گفت: «نسل پدران من در مبارزه با نابردباری مذهبی، افراط‌گرایی شرورانه کشته شدند.» 

پرنس چارلز با استناد به آمار سازمان ملل گفت شمار «حیرت آوری» بالغ بر56  میلیون و 300 هزار نفر در سال 2015 خانه هایشان را ترک کردند- که پنج میلیون و 800 هزار نفر بیشتر از سال قبل از آن بود. رنج و مصیبت آوارگان زمانی که برای پناهندگی وارد یک کشور دیگر می شوند، پایان نمی یابد. ما هم اکنون شاهد ظهور بسیاری از گروههای عوامگرا در سراسر جهان هستیم که بیش از پیش نگرش تهاجمی در قبال اقلیت های مذهبی دارند.» 

با اینکه ولیعهد انگلیس به طور مستقیم به ترامپ اشاره نکرد، سخنرانی وی به طور عمده با به قدرت رسیدن این میلیاردر آمریکایی مرتبط بود. 

وی این سخنان را در حالی بیان کرد که ممکن است ترامپ طرح خود برای ثبت اطلاعات مسلمانان آمریکا را عملی کند. 

ولیعهد انگلیس همچنین این سخنان را در پی تشدید احساسات راست‌گرایان افراطی و ملی‌گرایان در سراسر اروپا بیان کرد که ظاهراً پس از همه‌پرسی درباره خروج انگلیس از اتحادیه اروپا شتاب گرفته است. 

پیش‌بینی می شود ماری لوپن، نامزد ریاست جمهوری حزب جبهه ملی فرانسه، به دور دوم انتخابات سال آینده این کشور راه یابد. این در حالی است که حمایت از احزاب سیاسی مشابه در کشورهایی همچون آلمان، اتریش و هلند نیز افزایش یافته است.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار