چشم انداز دوساله برای تحول در نحوه ارزشیابی دانش آموزان/ امتحانات پایه دهم نهایی نیست

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: ورود ارزشیابی شایستگی محور چشم اندازی دوساله برای اجرایی شدن را نیاز دارد.

چشم انداز دوساله برای تحول در نحوه ارزشیابی دانش آموزان/ امتحانات پایه دهم نهایی نیستمهدی نوید ادهم دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص وضعیت امتحانات دانش آموزان پایه دهم گفت: تا زمانی که مصوبه‌ای جدید در شورای عالی نداشته باشیم، مصوبات قبلی در تمامی مقاطع تحصیلی به قوت خود باقی است.

وی ادامه داد: بنابراین ارزشیابی توصیفی دوره ابتدایی و آیین نامه ارزشیابی مقطع متوسطه براساس روال قبل فعالیت کرده و قانون‌ها برقرار است.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش پیرامون ارزشیابی شایستگی محور بیان کرد: این نوع ارزشیابی فعلا در حد پیشنهاد بوده و مطرح شدن در صحن شورا در دستور کار قرار دارد.

نوید ادهم اظهار داشت: نظام ارزشیابی در تمام مقاطع براساس مفاد سند تحول بنیادین باید شکل گیرد که در این راستا ضرورت توجه به ارزشیابی شایستگی محور مورد توجه است.

وی افزود : اکنون ارزشیابی ها براساس حافظه محوری شکل گرفته اند و ساحت های شش گانه تربیتی لحاظ نشده است.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش بیان کرد: اجرای این نوع ارزشیابی زمان‌بر بوده و پیش بینی ۲ساله برای عملیاتی شدن آن داریم چرا که ابتدا باید بررسی‌های لازم برای تمامی مقاطع تحصیلی انجام شود.

نوید ادهم با تاکید بر اینکه این تغییر در ارزشیابی تحولی عظیم در نظام آموزشی ایجاد می‌کند، عنوان کرد: ارزشیابی دانش محور بر سلطه کنکور نیز که اکنون مافیایی آن را تشدید می‌کنند، تاثیر بسزایی دارد.

انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار