متخلفان امور ثبت نامی مدارس زیر ذره بین سامانه سناد

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: سامانه سناد فرصتی برای ارزیابی عملکرد و جلوگیری از برخورد با متخلفان است.

علی زرافشان معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در گفت و گو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار داشت: سامانه سناد یک ابزار مدیریتی ونظارتی در اختیار مسئولین وزارت آموزش و پرورش قرار می دهد.

وی تصریح کرد: سامانه سناد با مدیریت فرایند ثبت نام دانش آموزان و نظارت بر آن توسط دفترهای ارزیابی عملکرد وزارت آموزش وپرورش این مسئله را بررسی می کند که در صورت تخلف با متخلفان برخورد می شود.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه گاهی اوقات خانواده ها برای ورود فرزندان خود به مدرسه تعجیل داشته و احساس می کنند ورود زودتر فرزندشان به مدرسه تضمین موفقیت وی است، افزود: این افراد معمولا به طور غیر مجاز در برخی مدارس ثبت نام شده که تخلف است و مطالعات نشان می دهد این دانش آموزان چون رشد علمی متناسب با رشد شخصیتی و روحیشان نیست و به دلیل اختلاف سنی با بقیه همکلاسی ها در فرآیند آموزشی دچار آسیب می شوند.

زرافشان تاکید کرد: دانش آموزان در پایه سوم وارد سامانه رسمی سناد می شوند و کددانش آموزی که در سامانه سناد صادر می شود مانند کد ملی است که اگر دانش آموزی این کد را نداشته باشد یعنی دانش آموز در سامانه رسمی آموزش و پرورش ثبت نام نشده و به عنوان مستمع آزاد سر کلاس است.

وی در خصوص دانش آموزانی که در سامانه رسمی آموزش و پرورش ثبت نام نشده اند، اظهار داشت: این افرادسر کلاس درس حاضر می شوند و نهایتا در پایان سال به عنوان داوطلب آزاد یا هر عنوان دیگری امتحان می دهند و وارد سیستم می شوند، این موضوع فقط برای کسانی است که شرایط داوطلب آزاد را داشته باشند و بقیه دانش آموزان باید در سیستم رسمی ثبت شوند.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: یکی از کارهایی که در بازدیدهای مسئولان آموزش و پرورش، مناطق، استان ها و وزارت خانه در مدارس صورت می گیرد تطبیق دفتر آمار دانش آموزان با دفاتر کلاسی است.

زرافشان تصریح کرد: دفاتر آمار معمولا در پایان آبان مسدود می شوند و این به معنای ثبت نام دانش آموزان در مدرسه معین است و تطبیق دفتر آمار با دانش آموزان که در کلاس درس هستند نشان می دهد که آیا همه دانش آموزان در کلاس درس حضور دارند.

وی یادآور شد: زیرا گاهی اوقات نام فرد در دفتر آمار هست ولی در مدرسه حاضر نمی شود و همه اینها تخلفاتی است که بعضا مشاوران غیر متعهد و غیرآگاه به خانواده ها می دهند و متاسفانه آنها آسیب می بینند. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
داداش
۱۰:۲۰ ۰۳ دی ۱۳۹۵
حقوق فرهنگیان رو چرا پرداخت نمی کنید؟!!!!
آخرین اخبار