افشای ابعاد جدیدی از فساد مالی همسر و فرزندان نامزد ریاست جمهوری فرانسه

ماجرای دریافت 900 هزار یورو از جانب همسر "فرانسوا فیون" برای وی دردسرساز شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از تلگراف؛ نخستین بار نشریه فرانسوی "کنر آنشینه"  از فساد مالی همسر "فرانسوا فیون"، نامزد راست میانه انتخابات ریاست جمهوری فرانسه، خبر داده بود. این نشریه بار دیگر به انتشار گزارشی علیه "پنلوپه فیون" پرداخت که نشان می‌دهد وی در مقام مشاور پارلمانی همسرش، بدون آنکه کار خاصی انجام داده باشد، بیش از 900 هزار یورو به دست آورده است. فرزندان فرانسوا فیون نیز از این قاعده مستثنی نبودند و آنها نیز بنا بر عناوین جعلی متعددی به دریافت مبالغی پول از خزانه دولت پرداختند.

نشریه "کنر آنشینه" که معمولا اختلاس‌ها و فسادهای مالی مسئولان را افشا می‌کند، در مطلب امروز خود نوشت: "پنلوپه فیون" از ناحیه مشاور پارلمانی و همکاری با یک مجله ادبی مجموعا بیش از 900 هزار یورو دریافت کرده است.

در مطلب منتشر شده از سوی این نشریه به فساد مالی دو فرزند فرانسوا فیون نیز اشاره شده است. این دو نیز همانند مادرشان حدود 840 هزار یورو به عنوان دستمزد شغل مشاور پارلمانی دریافت کردند و گفته می‌شود اسنادی در همین ارتباط در پارلمان فرانسه پیدا شده است.

نشریه "کنر آنشینه" نخستین بار اعلام کرد همسر انگلیسی الاصل فرانسوا فیون 8 سال مشاور پارلمانی وی بوده و طی این مدت 500 هزار یورو حقوق دریافت کرده است.

فرانسوا فیون مدعی شد این اتهامات کاملا بی‌اساس است و هدفی غیر از ضربه زدن به وی در آستانه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ندارد.

فرانسوا فیون و همسرش به فساد مالی و دریافت حقوق از پارلمان فرانسه بدون انجام کار طی مدت ۹ سال متهم هستند و روز گذشته به دادگاه ملی رسیدگی به جرائم اقتصادی این کشور احضار شدند.

فیون هیچکدام از اتهامات را نپذیرفته و اعلام کرد: من به دادگاه اعتماد و اطمینان دارم. منتظر تکمیل تحقیقات و به نتیجه رسیدن پرونده هستم و می‌دانم موضوعی برای سرزنش کردن من یا همسرم وجود ندارد.

هیچ ممنوعیت قانونی برای اشتغال همسران نمایندگان پارلمان فرانسه وجود ندارد؛ اما دادگاه فرانسه باید تشخیص دهد آیا "پنلوپه فیون" در مدت مشاوره پارلمانی حقیقتا کاری انجام داده است یا صرفا پول به حساب وی واریز می‌شد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار