فیون و مرکل در برلین با یکدیگر ملاقات می‌کنند

قرار است روز دوشنبه، فرانسوا فیون و آنگلا مرکل در برلین طی یک ضیافت ناهار با یکدیگر ملاقات کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از رویترز، "فرانسوا فیون" – نخست وزیر سابق فرانسه و کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری این کشور – سعی دارد روز دوشنبه (امروز) با سفر به برلین، حمایت آنگلا مرکل – صدراعظم آلمان – را به خود جلب کند. بر اساس گفته‌ها، انتخابات پیش روی فرانسه به صورت بی‌سابقه‌ای غیرقابل پیش‌بینی خواهد بود.

فیون که تنها کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری فرانسه است که صدراعظم آلمان از حضور وی در انتخابات استقبال کرده است، با آنگلا مرکل ناهار صرف خواهد کرد و پس از آن با وزرای دفاع و اقتصاد کابینه وی دیدار کرده و برنامه‌هایش برای اروپا را با آن‌ها در میان خواهد گذاشت.

در نظرسنجی‌های ریاست جمهوری فرانسه، فیون نسبت به دیگر کاندیداها پیشتاز است. با این‌حال، سطح محبوبیت وی اندکی کاهش یافته است و پیش‌بینی می‌شود رقابت نزدیکی میان وی، "مارین لوپن" – رئیس حزب راست‌گرای "جبهه ملی" فرانسه – و "امانوئل ماکرون" -- کاندیدای میانه روی مستقل -- شکل گیرد.

با این‌که گفته می‌شد آلن ژوپه – کاندیدای طرفدار اتحادیه اروپا که در رقابت‌های درون‌حزبی از فیون شکست خورد – مورد حمایت مرکل است، دیدار فیون و مرکل می‌تواند نشانه‌ای از پشتیبانی صدراعظم آلمان از وی باشد.

با این‌حال، به نظر نمی‌رسد مرکل به طور مستقیم حمایت خود را از فیون اعلام کند. به رسانه‌ها اجازه پوشش ملاقات فیون و مرکل داده نشده است و قرار نیست پس از آن بیانیه مشترکی اعلام شود.

مرکل که خود نیز برای انتخابات ماه سپتامبر آلمان آماده می‌شود، به صراحت از نیکلا سارکوزی -- رئیس جمهور سابق فرانسه – حمایت کرده بود؛ اما سارکوزی در انتخابات مقدماتی پیروز نشد.

فیون که پیشنهاد کاهش شدید هزینه‌ها را داده است، در مسئله اصلاحات اقتصادی می‌تواند به عنوان متحد مرکل شناخته شود. با این‌حال، فیون و مرکل بر سر مسائل دیگری مانند روسیه، ترکیه و قوانین مهاجرت، با یکدیگر اختلاف نظرهایی دارند.

یکی از مشاوران فیون از مسئله روسیه و مهاجرت به اروپا به عنوان "دو موضوع دشوار" یاد کرد. با این‌حال، وی خاطر نشان کرد هر دو طرف بر سر اینکه برای رشد منطقه اروپا باید اقدامات مشترکی انجام پذیرد، تفاهم دارند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار