فرانسوا فیون: تحریم‌های اقتصادی علیه روسیه بی‌فایده است

کاندیدای پیشتاز در رقابت‌های ریاست جمهوری فرانسه در سفر خود به برلین گفت تحریم‌های روسیه کاملا بی‌فایده بوده‌اند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از رویترز، "فرانسوا فیون" – نامزد پیشتاز انتخابات ریاست جمهوری فرانسه و نخست وزیر پیشین این کشور – روز دوشنبه در سفر خود به برلین گفت تحریم‌ها علیه روسیه بی‌فایده است. وی هشدار داد آمریکا و روسیه می‌‎توانند روابطی را آغاز کنند که به نفع اتحادیه اروپا نخواهد بود.

فیون گفت پیش از لغو تحریم‌ها علیه روسیه، از جانب این کشور باید اقدامی انجام شود. وی افزود اوکراین نیز به تعهداتش برای حصول اطمینان از برقراری صلح عمل نکرده است.

فیون پس از ملاقات با آنگلا مرکل – صدراعظم آلمان – در ضیافت ناهار، به خبرنگاران گفت: "من اعتقاد دارم تحریم‌های اقتصادی علیه روسیه به طور کل بی‌ اثر است. ما باید برای مذاکره (با این کشور) در پی راه دیگری باشیم."

وی افزود: "من نمی‌خواهم دونالد ترامپ – رئیس جمهور آمریکا – به ضرر ما با روسیه مذاکره کند. اگر ترامپ دست پیش بگیرد و پیش از ما اقدام کند، اروپا آسیب خواهد دید. البته این موضوع چندان نیز دور از ذهن نیست."

فیون برای کسب حمایت صدراعظم آلمان، روز دوشنبه به برلین سفر کرد. وی تنها کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری فرانسه است که صدراعظم آلمان از حضور وی در انتخابات استقبال کرده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار