نایب رئیس گازپروم: پیروزی ترامپ و برکسیت نگرش غرب به روسیه را تغییر می‌دهد

نایب رئیس شرکت گازپروم روسیه گفت سیاست‌های جهان در حال تغییر است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از رویترز، "الکساندر مدودف" -- نایب رئیس شرکت دولتی نفت و گاز روس "گازپروم" – گفت انتخاب دونالد ترامپ به عنوان رئیس جمهور آمریکا، برکسیت – خروج انگلیس از اتحادیه اروپا – و انتخابات ریاست جمهوری پیش روی فرانسه و آلمان نشان از بهبود نگرش غربی‌ها به مسکو دارد.

ولادیمیر پوتین – رئیس جمهور روسیه – و دیگر مقامات بلندپایه این کشور به طور علنی از ترامپ تمجید کرده اند و از وی انتظار دارند تحریم‌های آمریکا علیه مسکو را لغو کند. این تحریم‌ها برای نخستین بار در سال 2014 و پس از الحاق کریمه از اوکراین به خاک روسیه علیه مسکو وضع شد.

برخی ناظران در مسکو همچنین از تغییر نگرش‌های اروپا نسبت به روسیه پس از موج پوپولیستی که خروج انگلیس از اتحادیه اروپا و انتخاب ترامپ به عنوان رئیس جمهور آمریکا ایجاد کرد، خبر می‌دهند.

روز دوشنبه، "فرانسوا فیون" -- نامزد پیشتاز انتخابات ریاست جمهوری فرانسه – گفت تحریم‌ها علیه روسیه بی‌فایده است و هشدار داد در زمان ریاست جمهوری ترامپ، روسیه و آمریکا می‌توانند روابطی با یکدیگر برقرار کنند که به ضرر اتحادیه اروپا خواهد بود.

"مارین لوپن" – نامزد راست‌گرا در انتخابات ریاست جمهوری فرانسه که نظرسنجی‌ها نشان می‌دهند در انتخابات ماه مه می‌تواند فرصت پیروزی را به دست آورد – نیز از ولادیمیر پوتین تمجید کرده است.

الکساندر مدودف در مصاحبه‌ای در حاشیه نشست گاز اروپایی در وین به رویترز گفت: "این تنها نظر من نیست بلکه بسیاری از مردم نیز معتقدند سیاست در مرحله تغییر جدی قرار گرفته است: با انتخاب ترامپ به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا، برکسیت، انتخابات فرانسه و انتخابات آلمان."

وی افزود: "ما معتقدیم نتایج این انتخابات نشان دهنده نظرات مردمی است که از نگرش‌های خاص جریان‌های سیاسی ابراز نارضایتی می‌کنند."

مدودف گفت این مسئله نه تنها می‌تواند نگرش غرب نسبت به روسیه را تغییر دهد، "بلکه در کل می‌تواند سیاست کشورهای غربی را دستخوش تغییر کند."

در ماه سپتامبر سال جاری میلادی، در آلمان انتخابات عمومی برگزار خواهد شد که به نظر می‌رسد در آن حزب مخالف سیاست‌های مهاجرت پذیری "آلرتناتیو برای آلمان" برای نخستین بار به پارلمان ملی این کشور راه یابد.

مدودف همچنین گفت علی‌رغم درخواست ترامپ برای افزایش صادرات انرژی آمریکا، وی انتظار ندارد چرخش سریعی در سیاست‌های واشنگتن در بخش انرژی صورت گیرد.

دونالد ترامپ "ریک پری" – فرماندار اسبق ایالت تگزاس – را به عنوان وزیر انرژی آمریکا انتخاب کرده است. فعالان صنعت نفت و گاز آمریکا از انتخاب شدن وی به این سمت استقبال کردند و از وی درخواست کردند افزایش صادرات گاز طبیعی از آمریکا را در اولویت کار خود قرار دهد.

مدودف در این مصاحبه گفت: "ما نباید فراموش کنیم که آمریکا همچنان واردکننده نفت و گاز است. با توجه به افزایش مصرف داخلی، تغییر سریع این شرایط برای آمریکا ممکن نخواهد بود.اما نقاط همکاری بالقوه بسیاری در بخش انرژی برای آمریکا و روسیه وجود دارد."

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار