کرمان؛

غیر بومی بودن 27درصداز قضات دادگستری کرمان

رئیس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به اینکه 658 پست قضائی مصوب در دادگستری استان وجود دارد افزود:54درصد پست های مصوب قضائی در دادگستری استان کرمان بلا تصدی می باشند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ،موحد در جشن سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی که با حضور معاون منابع انسانی قوه قضائیه در محل دادگستری کرمان برگزار شد گفت:ایام دهه فجر انقلاب اسلامی روزهای ماندگار و جاودانه تاریخ ایران می باشد.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان کرمان با بیان اینکه از لحاظ نوع جنسیت 89درصد افراد شاغل در دادگستری استان آقایان و 11درصد مابقی را بانوان تشکیل می دهند

وی با بیان این مطلب که انقلاب اسلامی مبتنی بر بینش توحیدی می باشد، اظهار کرد: مردم در این ایام قدرت و هیمنه استبداد را در هم شکستند تا این ایام پر خیر و برکت مایه سربلندی ایران و جهان اسلام گردد.

موحد ابراز داشت: استان کرمان مرکز جنوب‌شرق کشور است و به نوعی مرجع صنعتی، فرهنگی، سیاسی، کشاورزی،معادن، دانشگاهی،علمی، مذهبی و سایر شاخص‌ها در میان استان‌های منطقه جنوب شرق کشور است.

موحد بیان داشت: دادگستری استان کرمان دارای 31 حوزه قضایی مصوب و 29 حوزه قضایی فعال (18 دادگستری شهرستان،5دادگاه عمومی بخش و 6 دادگستری شهرستان که بصورت دادگاه عمومی بخش اداره می شوند) می باشد.

وی با اشاره به برگزاری جذب اختصاصی قضات ویژه مناطق محروم دادگستری استان کرمان،گفت:در حال حاضر 32نفر به عنوان کارآموز قضایی در حال گذراندن دوره کارآموزی قضائی درکرمان می باشند.

وی با بیان اینکه 27درصداز قضات دادگستری استان کرمان غیر بومی می باشند،ابراز داشت: فاصله آنها از موطن اصلی، خدمت درمناطق محروم بر کیفیت کار قضایی و زندگی آنها تاثیرات منفی گذارده است .

ویبا اشاره به اهمیت کمیسیون های شبه قضایی و تاثیر مهم آنها در رضایت مردم ، دادگستری استان کرمان نهایت همکاری را در این خصوص با ادارات مربوطه بعمل آورده است.

وی افزود: در سال 1394 دادگستری استان کرمان با نرخ رسیدگی 1.44درصد رتبه اولکمیسیون های شبه قضایی را در سطح کشورکسب نمودهاست و در حال حاضر بیش از 440 ابلاغ جهت نمایندگان قضایی در کمیسیون ها صادر گردیده است.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان کرمان ابراز داشت: در آزمون استخدامی کادر اداری سال 1392 قوه قضائیه، سهمیه استان كرمان 229 نفر بود كه از این تعداد 143 نفر جذب دادگستری شده اند و 20 نفر در حال انجام مراحل استخدام می باشند و 66 نفر از سهمیه آزمون دادگستری استان باقی مانده است.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار