کرمان،

خدمات عمومی رایگان نقش مهمی در کاهش جمعیت کیفری زندان دارد

رئیس محاکم کیفری دو شهر کرمان گفت:محاکم کیفری دو شهر کرمان آمادگی لازم را در راستای اعمال مقررات مربوط و صدور احکام با موضوع خدمات عمومی رایگان را دارند.

خدمات عمومی رایگان نقش مهمی در کاهش جمعیت کیفری زندان ها داردبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان بنا به اعلام دادگستری کرمان در جلسه اعلام مقررات طرح ارائه خدمات عمومی رایگان بجای زندان  که با حضور برخی مدیران اجرایی استان همراه بود، علی میرزابیگی گفت:بدیهی است با همدلی کلیه ارگانهای دارای نقش و اجرای دقیق آئین نامه،خدمات عمومی رایگان نقش مهمی در کاهش جمعیت کیفری زندان ها،حرفه آموزی محکومین وبهره مندی جامعه از خدمات محکومین دارای تخصص یا دارای تجربه در رشته ای معین ایفا خواهد کرد.

وی افزود:خدمات عمومی رایگان یکی از تاسیسات جدید و نوآوری های قانون گذار در مواد 79 و 84قانون مجازات اسلامی مصوب سال 1392مورد توجه جدی قرار گرفته است که نقش مهمی در کاهش جمعیت کیفری زندان ها با رویکرد اصلاح و بازپروری مجرمین در جرائم سبک از یکسو وبهره مندی اقشار مختلف جامعه وموسسات ونهاد های ارائه دهنده خدمات عمومی واجتماعی از سوی دیگر دارد

میرزابیگی افزود:در این میان نقش تربیتی وبازپروری محکومین نیازمند یک همکاری نزدیک و دلسوزانه بین مراجعی مختلفی از جمله دادسرای عمومی وانقلاب ودادگاه های کیفری دو وسازمان زندان ها و ادارات و نهاد های عمومی و یا دولتی مامور به خدمات عمومی را می طلبد.


معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان  نیز در این جلسه گفت:اجرای ماده 79قانون مجازات اسلامی منجر به کاهش هزینه های ناشی از مجازات حبس و همچنین کاهش آسیب های روحی وروانی به محکمومین می شود.

امینه سالاری بر نقش واثرات اصلاحی مجازات های جایگزین حبس اشاره کرد و افزود: ساز وکار های لازم در جهت حفظ کرامت و حرمت انسانی افرادی که به ارائه خدمات عمومی رایگان محکوم می شوند اندیشیده شده است.

وی عنوان کرد:در اجرای منویات رهبر معظم انقلاب و نیز دستورالعمل کاهش جمعیت کیفری ریاست قوه قضائیه مقررگردید ظرفیت پذیرش محکومین مشمول آئین نامه ماده 79قانون مجازات اسلامی باتعیین نوع خدمات مورد نظر از سوی مدیران و روسای دستگاه های دولتی و موسسات عمومی وشرکت های ذی ربط به دادستان مرکز استان اعلام شود تا جهت اجرایی شدن به سراسر دادستان های استان ابلاغ گردد تا مدنظر قضات برای اجرای احکام قرار گیرد.

وی ابراز امیدواری کرد:بانظارت دقیق مدیران و روسای نهاد های پذیرنده خدمات رایگان بر نظم خدماتی محکومین درعین حفظ کرامت و حرمت انسانی این اشخاص زمینه بازپروی و حرفه آموزی و بازگشت آنان( که تحت شرایط خاصی مرتکب جرم شده اند )به جامعه با کمترین هزینه وآسیب روحی و روانی و حیثیتی فراهم خواهد شد.
انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار