مجرمین جرائم غیرخطرناک خدمات عمومی رایگان ارائه می کنند

دادستان عمومی کرمان از اجرایی شدن طرح ارائه خدمات عمومی رایگان در راستای سیاست های کاهش جمعیت کیفری زندان ها و استفاده از مجازات های جایگزین حبس، همزمان با دهه ی مبارک فجر خبر داد.

مجرمین جرائم غیرخطرناک خدمات عمومی ارائه می کنندبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان بنا به اعلام دادگستری کرمان، دادخدا سالاری در جلسه بررسی اجرای ماده 79 قانون مجازات اسلامی که براستفاده از مجازات های جایگزین حبس تاکید دارد، گفت: در جرائم سبک زندان اثر اصلاحی لازم را ندارد.

وی افزود: هدف اصلی اجرای طرح ارائه خدمات عمومی رایگان ،کاهش جمعیت کیفری زندان ها و دادن فرصت به مجرمین غیرخطرناک جهت کاستن اثرات بزه آنان برجامعه و همچنین برگرداندن شرافت مندانه آنان به دامن جامعه است.

سالاری تاکید کرد: این طرح شامل جرائم سبک و جرائم غیر عمد بوده و در خصوص جرائم خشن و جرائم علیه اموال واشخاص نمی شود و شامل کسانی است که فاقد سابقه کیفری و امید به اصلاح آنان وجود دارد.

این مقام ارشد قضائی استان با بیان اینکه ساز و کار اجرایی این طرح تهیه و محیا گردیده است، تصریح کرد: با توجه به تاکیدات آقای موحد، ریاست دادگستری کل اجرای ماده 79قانون مجازات اسلامی به صورت استانی و با مدیریت دادسرای مرکز استان در حال انجام و اقدام است.

سالاری ضمن تشکر از تلاش های مسئولان و پرسنل اداره کل زندان های استان کرمان که در جهت اصلاح وتربیت مددجویان تلاش می نمایند، یادآور شد: در گذشته افرادی برای اولین مرتبه به زندان معرفی می شدند و با توجه به تراکم جمعیت کیفری زندان ورود این قبیل افراد به زندان نه تنها باعث اصلاح آنان نمی گردید بلکه آنان را به مجرمینی خطرناک تبدیل می نمود.

انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار