قزوین؛

برپایی نمایشگاه توانمندی های صنایع کوچک و شهرک های صنعتی +تصاویر

دومین نمایشگاه توانمندی های صنایع کوچک و شهرک های صنعتی با حضور معاون وزیر در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی قزوین گشایش یافت .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، از قزوین ؛ در این نمایشگاه  105تولیدکننده و صنعتگر انواع کالاهای خود را شامل کاشی و سرامیک،قطعات خودرو، لوله، گرانول پی وی سی ، مواد شوینده و پاک کننده، تولیدات صنعتی، لامپ، کانتینر،مواد غذایی،نوشیدنی و صنایع بسته بندی، در105غرفه در معرض دید علاقمندان قرار داده اند.

برپایی نمایشگاه توانمندی های صنایع کوچک و شهرک های صنعتی

توسعه فرهنگ کسب و کار و کارآفرینی ,ارتقا دانش و نگرش جوانان به کسب و کار , ایجاد فضای تخصصی و آشنایی بیشتر متخصصان این بخش با تکنولوژی های جدید و توسعه بازار واحدهای صنعتی از طریق معرفی محصولات از مهمترین اهداف برگزاری این نمایشگاه است.

برپایی نمایشگاه توانمندی های صنایع کوچک و شهرک های صنعتی

معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه گفت : طرح رونق صنایع را در دستور کار داریم و 16 هزار میلیارد تومان از منابع بانکی برای این مهم اختصاص داده شده است .

سلیمانی با اشاره به ارتقا رقابت پذیری صنایع کوچک گفت : پارسال شش هزار و 500 واحد صنعتی و 10 هزار واحد صنفی باز سازی شد.

وی افزود : با وجود همه مشکلاتی که صنایع را تحت فشار قرار داده بود ,صنایع کوچک در 9 ماهه امسال 1/6 میلیارد تومان صادرات داشتند .

برپایی نمایشگاه توانمندی های صنایع کوچک و شهرک های صنعتی

سلیمانی با بیان اینکه امسال 100 هزار کارگر ,کارآفرین تحت پوشش آموزش قرار گرفتند گفت :105 دوره برای تربیت مشاورین با همکاری کره جنوبی برگزار شد که 50 نفر در زمینه انتقال تکنولوژی فعال هستند .

وی از راه اندازی مرکز مبادله فناوری با کره جنوبی در ایران خبر داد و گفت : در سال 2017 کره ای ها هم برای این مرکز بودجه ای را اختصاص دادند .

سلیمانی گفت :اگر کارگر مهارت نداشته باشد تولید رقابت پذیر نخواهد شد ، بنابراین توجه به نیروی انسانی و آموزش انها که بالاترین سرمایه است باید در اولویت قرار گیرد .

وی با بیان اینکه از بین صنایع کوچک شرکت های بزرگ صادراتی بوجود می آید گفت : در همین زمینه تشکل های صادراتی در استان ها شکل گرفته است .

معاون وزیر صنعت ,معدن و تجارت  با اشاره به اینکه باید تدوین بازاریابی صادرات  را انجام دهیم اضافه کرد : همان طور که در بازار سلیمانه عراق مرکز فروش برای صنایع کوچک راه اندازی شده است و باید ظرفیت استان را در آنجا ارائه دهیم .

سلیمانی گفت : اگر کشوری صادرات نداشته باشد قدرت رقابت پذیری و چانه زنی کاهش پیدا می کند .

برپایی نمایشگاه توانمندی های صنایع کوچک و شهرک های صنعتی

وی به بازار صنایع کوچک به نام فرا بورس اشاره کرد و گفت : 11 بازار شرکت صنایع کوچک در کشور افتتاح شده است که سهام می فروشند .

سلیمانی گفت : در بورس کالا در ازای موجودی انبار اوراق می دهند که می توان ان را تبدیل به پول کرد .

وی بابیان اینکه 45 در صد اشتغال در صنایع کوچک است گفت : 17 درصد ارزش افزوده و 12 درصد صادرات را نیز صنایع کوچک تشکیل می دهند که باید افزایش یابد .

سلیمانی گفت :  باید دانش دانشگاه در کسب و کار نفوذ  کند  تا ارزش افزوده ایجاد شود .

استاندار قزوین هم در این مراسم گفت : برگزاری نمایشگاه نشان از نشاط تولید ,زنده بودن صنایع و کارخانه ها دارد .

برپایی نمایشگاه توانمندی های صنایع کوچک و شهرک های صنعتی

فریدون همتی  بابیان اینکه تولید باید به بازار های فرا ملی راه یابد گفت : حضور در این نمایشگاه موجب آشنایی تولید کننده با خریدار و فروش محلی می شود .

وی افزود : شرکت های دانش بنیان موفقی درا ستان شکل گرفته است  که باید به صنایع وصل شود و از ایده های نو برای تولید رقابت پذیر استفاده کند.

همتی گفت : اگر واحدی بازار فروش و توانایی تامین وثیقه برای دریافت تسهیلات داشته باشد ما هیچ محدودیتی برای حمایت از انها نداریم.

رئیس سازمان صنعت و معدن و تجارت هم گفت : امسال در استان 8 هزار اشتغال ایجاد شده در حالی که 4 هزار شغل  برای صنعت تعریف شده بود .

برپایی نمایشگاه توانمندی های صنایع کوچک و شهرک های صنعتی

وی با بیان اینکه استان در پرداخت تسهیلات بهین یاب رتبه 5 کشور را دارد گفت : 975 میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید در صنعت و کشاورزی پرداخت شده است .

وی گفت : افرادی هم که ثبت نام نکردند می توانند برای دریافت تسهیلات مراجعه کنند تا رسیدگی شود و این امتیازی است که به دلیل کسب رتبه 5 به استان قزوین داده اند .

این نمایشگاه از10 تا13 بهمن ماه دایر است و علاقمندان می توانند از ساعت 15 تا 21 از آن دیدن کنند.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.