قزوین؛

برپایی نمایشگاه کتاب استانی

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در نشست خبری با اصحاب رسانه از برپایی نمایشگاه کتاب ، سوم اسفند در قزوین خبر داد .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، از قزوین ؛ اسکندری نژاد یاد اوری کرد : این نمایشگاه پارسال به دلیل کمبود بودجه برگزار نشد.

وی همچنین با اشاره به سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت : در ایام فجر نمایشگاه مد و لباس ایرانی - اسلامی با هدف معرفی مدلهایی مطابق با فرهنگ بومی - ملی به خانواده ها در نگارخانه ی محصص قزوین بر پا می شود .

اسکندری نژاد برگزاری جشنواره موسیقی استانی را از دیگر برنامه های این دهه نام برد .
وی گفت : ۱۶ فیلم جشنواره فجر هم از چهاردهم تا بیست و یکم بهمن در سینما مهتاب قزوین اکران می شود .

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ، برگزاری هفتمین جشنواره ی نقاشان استان قزوین با هدف نمایش و اعتلای توانمندی هنرمندان جوان در عرصه ی هنر در اسفند ماه را از دیگر برنامه‌ها اعلام کرد .

* اختصاص بودجه برای ساخت مجتمع فرهنگی ارشاد

تا پایان دولت یازدهم تا سقف ۲۰ میلیارد تومان برای ساخت پروژه ملی مجتمع فرهنگی ارشاد در قزوین اعتبار تعلق می گیرد .

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفت : با این اعتبار پروژه پنجاه درصد پیشرفت می کند .
اسکندری نژاد گفت : کلنگ این پروژه سال ۸۷ به زمین زده شد و تا کنون تنها ۱۲ درصد پیشرفت دارد.

وی افزود : در این مجتمع سالنهای تخصصی در رشته های مختلف هنری تعبیه شده است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با اشاره به برگزاری کنسرت دراستان  گفت :  همه تلاش خود را می کنم تا سایر کنسرتها از جمله کنسرت علی زند وکیلی برگزار شود.

اسکندری نژاد با اشاره به لغو شدن کنسرت کیهان کلهر هم گفت : با ارسال نامه ای هم ، عذر خواهی خود را به کیهان کلهر و کنسرت گذار ابلاغ کردم و هم از انها خواستم که برای برگزاری مجدد کنسرت ترجیحا در همین ماه درخواست دهند .

وی در مورد علت لغو کنسرت کیهان کلهر هم گفت : صبح روز دوشنبه ، روز برگزاری کنسرت ، جلسه ای اضطراری با موضوع کنسرت در شورای تامین شهرستان قزوین تشکیل شد و به دلیل ترافیک کاری و حضور در جلسه خانه مطبوعات و سفر به تهران ، وی در آن جلسه حضور نداشته و پرهیزگاری معاون فرهنگی ارشاد حاضر شده است .

اسکندری نژاد اضافه کرد : در این جلسه فرمانداری  اعلام کرده به دلیل ملاحظات نیروی انتظامی محل برگزاری کنسرت در سالن کوثر قزوین ، مشکل ترافیکی دارد و بنابراین کنسرت لغو شود .

وی افزود که اگر شخصا در جلسه حضور داشت ، اعضای جلسه را برای برگزاری کنسرت متقاعد و تلاش می کرد برنامه اجرا شود و البته الهیاری کارشناس مسوول فرمانداری هم قول دادند که مشکل حل شود و نهایتا بی نتیجه ماند .

اسکندری نژاد گفت : بعد از ظهر در راه باز گشت از تهران بعد از شنیدن خبر قطعی لغو کنسرت در تماس تلفنی به آقای استاندار گفته که با توجه به اینکه ظرفیت سالن ۳۵۰ نفر است اگر پلیس توان کنترل ترافیک را نداشته باشد ، برای نظام مدیریتی جالب نیست که متاسفانه آنها اصرار داشتند که برگزار نشود .

کنسرت محسن یگانه نهم بهمن و کنسرت علی زند وکیلی هفدهم بهمن در قزوین برگزار می شود .

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.