سخنگوی شورای شهر خورموج خبر داد

درمانگاه تامین اجتماعی در دشتی احداث شد

سخنگوی شورای شهر خورموج گفت: با حمایت نماینده دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی، مجوز احداث درمانگاه تامین اجتماعی دشتی گرفته شد.

درمانگاه تامین اجتماعی در دشتی احداث شدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، غلامحسین تیموری امروز اظهار داشت: با حمایت نماینده دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی، مجوز احداث درمانگاه تامین اجتماعی دشتی اخذ شد.

وی اضافه کرد: زمین این درمانگاه قریب به چهل سال است که در تملیک شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتی بوده و اگر چه در ادوار گذشته شوراها از طریق دادگاه رای آن را گرفته بودند اما هیچ کس نه جرات و نه قدرت آن داشته که این درمانگاه را تخریب نماید و مردم را از پذیرش در این مرکز درمانی محروم کردند.

سخنگوی شورای شهر خورموج افزود: شرایطی که بر این مرکز مهم درمانی حاکم است وجود پرونده‌های بهداشتی در این مرکز است که تعداد 5 هزار و 200 نفر تحت پوشش خود دارد و علاوه بر این 2 هزار و 300 پرونده بهداشتی مربوط به روستاهای نزدیک و هم‌جوار را در خود جای داده است.

وی ادامه داد: در مجموع 7 هزار و 500 فقره پرونده بهداشتی در این مرکز وجود دارد که آن را به یک مرکز فعال در شهرستان دشتی تبدیل کرده است.

تیموری اضافه کرد: با عنایت به حساسیت موضوع، شورای اسلامی شهر خورموج تشکیل جلسه داد و به این نتیجه رسید که با اهداء زمین فوق به شبکه بهداشت و درمان، همشهریان خود را در زمینه بهداشتی و درمانی خوشحال و خرسند کردیم.

سخنگوی شورای اسلامی خورموج اضافه کرد: بعد از امضای توافق جهت واگذاری تعدادی از دوستان اظهار مخالفت نمودند در صورتی که خودشان صورتجلسه را با موافق بودن امضاء کرده بودند.

وی افزود: اگر درمانگاه یا این مرکز درمانی به واسطه لجاجت تخریب می شد و زمین آن به شهرداری می‌رسید با آن می‌خواستند چکارکنند؟ بحث مسائل درمانی مردم چه می شد؟ آیا ما می‌توانستیم آن زمان سرمان را بالا بگیریم؟ سرنوشت 7 هزار و 500پرونده بهداشتی در این مرکز درمانی چه می شد؟ آیا می‌توان گفت این هم جزء خدمات خوب به مردم بوده و در جهت منافع مردم گام برداشته‌ایم یا ما برعکس آن عمل کرده‌ایم.

تیموری بیان داشت: به شما مردم خوب و انقلابی شهرمان بگویم این کار ما کمک به بهداشت و درمان شهرستان دشتی در راستای خدمت‌رسانی به مردم عزیزمان بوده است.

عضو شورای اسلامی شهرستان دشتی گفت: ما وظیفه خودمان را انجام داده‌ایم و بحث بهداشت و سلامت مردم هم برایمان مهم بوده است که مسئوولین بهداشت و درمان شهرستان دشتی در آینده این درمانگاه را به مرکز مهم سلامت با تمام امکانات مبدل خواهند کرد.

وی ادامه داد: این برگ زرینی در تاریخ شورای چهارم همانند کارهای عمرانی و مبلمان شهری و توسعه عمران و آبادی شهر عزیزمان رقم خواهد خورد و در اذهان مردم جاودان خواهد ماند.

رئیس سابق شورای اسلامی شهر خورموج تصریح کرد: جمعیت تحت پوشش شهری و روستای، بالغ بر 34 هزار نفر است که از یک درمانگاه و دو پایگاه بهداشتی و  هفت خانه بهداشتی «عربی –لاور شرقی-دهوک وسرمک-محمد آباد -بحیری-حیسن زائری» تشکیل شده است.

وی اضافه کرد: درمانگاه شهید الیاس احمدی در سال 94  با اعتباری بالغ بر 2 میلیارد و 500 میلیون ریال تجهیز شده است و احداث درمانگاه جدید با تجهیز آن به مساحت یک‌هزار و 150متر در سه طبقه ساخته شده که دارای 45 درصد پیشرفت فیزیکی است که انتظار می‌رود سال 1396 شاهد افتتاح این ساختمان باشیم.

تیموری یادآور شد: احداث کلینیک دندانپزشکی با دویونیت و تجهیزات کامل به مساحت 131 در این محل به اتمام رسیده که در دهه مبارک فجر افتتاح می‌شود.

وی اضافه کرد: بعد از تکمیل درمانگاه جدید، درمانگاه نوسازی شده قدیمی به خاطر رفاه حال شهروندان تبدیل به آزمایشگاه مرکزی شهرستان می‌شود و  با انجام کلیه آزمایشها در یک مکان،از مراجعه قشر محروم و کم‌درآمد جامعه به آزمایشگاه‌های بخش خصوصی و مرکز استان جلوگیری می‌شود.

تیموری بیان کرد: مردم ما حلاوت وجود یک مرکز درمانی و بهداشتی خوب و ایده آل را خواهند چشید و این هم جزء خدمات در خور شأن مردم بوده که قضاوت آن به عهده خود مردم فهیم شهرمان قرار می دهیم.

سخنگوی شورای اسلامی شهر خورموج گفت: در بحث مشکلات مردم با نظام مهندسی که اکثریت مردم گله‌مند بودند چندین جلسه شورا به این امر اختصاص داده شد که از این بابت که شهروندان ما نگران و ناراضی هستند ناراحت بودیم.

وی ادامه داد: در جلسه‌ای که در دی ماه امسال برگزار شد با توجه به افزایش نرخ تعرفه سازمان نظام مهندسی ساختمان در پی الحاق بخش تاسیسات و سر جمع هزینه های مذکور و درخواست های مکرر همشهریان موضوع در صحن علنی شورا مورد بررسی مجدد قرار گرفت.

تیموری بیان کرد: پس از بحث، بررسی، تبادل نظر و درخواست اعضای شورا، مدیر نظام مهندسی استان بوشهر قول داد که هزینه‌های بخش تأسیسات در نقشه‌های ساختمانی کمتر از 300 متر زیر بنا را حذف کند که سازمان نظام مهندسی ساختمان استان بوشهر مورد فوق را عملیاتی و دستور حذف آن را ابلاغ کرد که این تلاش هم که بخشی از مشکلات مردم مرتفع می گردد در راستای خدمت رسانی به مردم بوده است.

وی افزود: در مسائل فرهنگی تعامل خوبی با سایر دستگاههای دولتی داریم که می توانیم خدمات بهتری به مردم ارائه کنیم.

انتهای پیام /پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.