بازداشت چند افراط‌گرا در اتریش در عملیات گسترده نیروهای امنیتی

نیروهای امنیتی اتریش امروز پنجشنبه در عملیاتی گسترده، چند افراط‌گرا را در مناطق مختلف بازداشت کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه العالم، سخنگوی پلیس اتریش اعلام کرد نیروهای امنیتی این کشور روز پنجشنبه در عملیاتی گسترده علیه افراطیون عده‌ای را بازداشت کردند.

 "فریتز گروندنیگ"، سخنگوی پلیس استان اشتایرمارک در جنوب شرق اتریش، گفت: این عملیات همچنان در منطقه گراتس و نیز در وین ادامه دارد و عده‌ای نیز بازداشت شده‌اند.

به نوشته پایگاه اینترنتی یک نشریه اتریشی، در این عملیات که از مدت ها قبل برنامه‌ریزی شده بود، حدود 800 نیروی پلیس مشارکت دارند. به گفته این منبع در این عملیات به ویژه اتباع یوگسلاوی سابق هدف قرار گرفتند که مظنون به ایجاد یک شبکه افراطیون بودند.

در عملیات مشابهی که نوامبر سال 2014 در وین و گراتس انجام شد 13 نفر که به جذب نیرو برای افراطیون مظنون بودند بازداشت شدند. یکی از افراد بازداشت شده «مرصاد عمروویچ بوسنیایی» بود که به این اتهام که منشاء افراط‌گرایی در اتریش است، تابستان گذشته به 20 سال زندان محکوم شد.

به نوشته یک نشریه دیگر اتریشی، افرادی که روز پنجشنبه بازداشت شدند احتمالا تلاش می کردند شبکه‌ای را که عمروویچ ایجاد کرده بود، بازسازی کنند.

بنا بر اعلام  وزارت کشور اتریش، حدود 300 افراط گرای اتریشی این کشور را برای عزیمت به سوریه و عراق ترک کردند و یا تلاش کردن از اتریش خارج شوند. از این تعداد 50 نفر هنگام خروج بازداشت شدند، 40 نفر کشته شدند و 90 نفر به اتریش بازگشتند.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار