وزیر کشور اتریش: مظنون تروریستی وین، فرزند یک زوج مهاجر است

ولفلانگ سوبوتکا اعلام کرد فرد بازداشت‌شده به اتهام طراحی عملیات تروریستی در وین، یک نوجوان 18 ساله آلبانیایی‌تبار است.

وزیر کشور اتریش: مظنون تروریستی بازداشت‌شده، فرزند یک زوج مهاجر استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از راشا تودی، «ولفلانگ سوبوتکا»، وزیر کشور اتریش، اعلام کرد فرد بازداشت‌شده به اتهام طراحی عملیات تروریستی در «وین»، پایتخت این کشور، یک نوجوان 18 ساله آلبانیایی‌تبار است. وی افزود پلیس اتریش توانست با دستگیری این فرد، عملیات تروریستی گسترده‌‌ای را که از سوی افراط‌گرایان اسلامی برای ایستگاه‌های متروی وین طراحی شده بود، ناکام بگذارد.   

هویت فرد بازداشت‌شده هنوز فاش نشده است. با این وجود، وزیر کشور اتریش از انجام تحقیقات بیشتر برای شناسایی همدستان این مظنون آلبانیایی‌تبار خبر داد. وی افزود: عملیات امروز نشان می‌دهد اتریش نیز مانند دیگر کشورهای اروپایی یکی از اهداف تروریست‌ها برای انجام عملیات خرابکارانه است. 

«توماس کایبلینگر»، سخنگوی پلیس اتریش، پیش‌تر از دستگیری این مظنون خبر داده بود. کایبلینگر درخصوص چگونگی بازداشت این نوجوان 18 ساله، گفت: در روزهای گذشته، اطلاعاتی درباره احتمال عملیات تروریستی در وین دریافت کردیم. ماموران اطلاعات دیگر کشورهای خارجی ما را از این عملیات احتمالی تروریستی آگاه ساختند. ماموران ویژه فرد مظنون را تحت نظر قرار دادند و توانستند وی را در آپارتمان مسکونی‌اش در شهر وین بازداشت کنند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار