بیشترین تعداد مهاجران آمریکا اهل کدام کشورها هستند؟+نقشه

تلگراف در مطلبی به بررسی تعداد مهاجران ورودی به آمریکا و کشورهای مبدأ آن‌ها پرداخت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ پایگاه اینترنتی «تلگراف» در مطلبی نوشت: «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور جدید آمریکا، قصد دارد امروز (چهارشنبه)، احکام اجرایی متعددی را به امضا برساند. نخستین آن‌ها صدور دستور ساخت دیوار حائل در مرز میان این کشور با مکزیک است.   

ترامپ همچنین، قرار است در حکمی جداگانه، دستور منع صدور روادید و اعمال برخی محدودیت‌های مهاجرتی موقت علیه شهروندان هفت کشور مسلمان -ایران، سوریه، عراق، لیبی، سومالی، سودان و یمن- را صادر کند. این محدویت‌ها تا تعیین سازوکار نظارتی جدید مهاجرتی در آمریکا، اعمال خواهند شد. 

در ادامه گزارش آمده است: اعمال محدودیت‌های مهاجرتی از مهم‌ترین محورهای مبارزات انتخاباتی ترامپ در جریان رقابت‌های اخیر ریاست‌جمهوری آمریکا بود. 

آمریکا سالانه، پذیرای چه تعداد مهاجر است؟
آمارهای «وزارت امنیت داخلی آمریکا» نشان می‌دهد در سال 2015 میلادی، به حدود یک میلیون و پنجاه هزار مهاجر در این کشور، تابعیت دائم اعطا شد. این رقم در سال 2014، یک میلیون و 20 هزار نفر بود. بنابراین، در سال 2015، به ازای هر یک‌صد هزار آمریکایی، 328 نفر مهاجر در این کشور زندگی می کردند.

نرخ مهاجرت در دوران ریاست‌جمهوری «باراک اوباما» کمابیش ثابت ماند و این کشور سالانه پذیرای حدود یک‌میلیون مهاجر بود. از سوی دیگر، تعداد افرادی که «گرین کارت» (کارت سبز) آمریکا را دریافت می‌کنند، در ده سال گذشته تغییری نکرده است. 

بیشترین تعداد مهاجران آمریکا اهل کدام کشورها هستند؟
مکزیک بیش از دیگر کشورهای جهان، به آمریکا مهاجر صادر می‌کند. در سال 2015، به یک‌صد‌ و پنجاه ‌و هفت هزار و 227 مهاجر مکزیکی که وارد آمریکا شدند، تابعیت دائم اعطا شد. جالب اینجاست که نتایج بررسی مرکز تحقیقاتی «پیو» نشان می‌دهد در حال حاضر، این روند معکوس شده و تعداد آمریکایی‌هایی که به مکزیک مهاجرت می‌کنند بیش از تعداد مکزیکی‌هایی است که وارد آمریکا می‌شوند. 

براساس گزارش وزارت امنیت داخلی آمریکا، پس از مکزیک، کشورهای حوزه دریای کارائیب بیشترین مهاجر را به آمریکا صادر می‌کنند. کشورهای چین و هند نیز در رتبه‌های بعدی قرار دارند. 

در ادامه گزارش آمده است: هیچ‌یک از هفت کشوری که ترامپ قرار است امروز با صدور دستوری ممنوعیت اعطای روادید را برای شهروندان آن اعمال کند، از صادرکنندگان اصلی مهاجران ورودی به آمریکا به شمار نمی‌آیند. برای مثال، ایران (در سال 2015) کمی بیش از 9 هزار مهاجر را به آمریکا صادر کرد. در همان سال، تعداد شهروندان سوری که گرین کارت آمریکا را دریافت کردند نیز 5 هزار و 459 نفر بود.  


بیشترین تعداد مهاجران آمریکا اهل کدام کشورها هستند؟+نقشه


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۴۹ ۰۷ بهمن ۱۳۹۵
یعنی تو ایران بیش از ۹۰۰۰ آمریکایی داشتیم؟!
Iran (Islamic Republic of)
ت ت
۲۳:۵۸ ۰۶ بهمن ۱۳۹۵
جالب بود
آخرین اخبار