سی‌ان‌ان: مقام‌های آمریکایی از اصرار ترامپ بر تقلب در انتخابات 2016 متحیر شده‌اند

فرماندار پیشین نیومکزیکو تاکید کرد رئیس‌جمهور هیچ مدرکی در اختیار ندارد که نشان بدهد در انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته تقلبی اتفاق افتاده و همه این تلاش‌ها بیهوده است.

سی‌ان‌ان: مقام‌های آمریکایی از اصرار ترامپ بر تقلب در انتخابات 2016 متحیر شده‌اند
به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از سی ان ان، رئیس جمهور آمریکا مدعی شده است در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 تقلب گسترده ای به نفع هیلاری کلینتون، رقیب دموکراتش اتفاق افتاده و بسیاری از رای دهندگان به شکلی غیرقانونی در انتخابات شرکت کرده اند تا نتیجه را به نفع هیلاری تغییر دهند.  

سی ان ان برای بررسی درستی یا اشتباه بودن این ادعا با بیل ریچاردسون، فرماندار پیشین نیومکزیکو و نماینده پیشین آمریکا در سازمان ملل به گفتگو پرداخت.

ریچاردسون ضمن تاکید بر اینکه از اصرار دونالد ترامپ بر تقلب در انتخابات متحیر و سرگردان شده است، گفت: « هیچ باور ندارم که بررسی چنین ایده ای که از اساس اشتباه است نیاز باشد. از اینکه او بر ادعای خود بدون داشتن هیچ سند و مدرکی تاکید می کند متحیر شده ام. چه کسی قرار است چنین تحقیقی انجام بدهد. کنگره چنین تحقیق و بررسی را نمی خواهد. وزارت دادگستری می گوید باید شکایتی در میان باشد که بر اساس آن اقدام کند. اقدام ترامپ، اقدامی ساختگی و سیاسی است و او دارد تلاش می کند بازنده شدن در آراء عمومی را که نزدیک به سه میلیون رای از هیلاری کلینتون (نامزد حزب دموکرات) عقب تر بود توجیه نماید. من متحیرم او چگونه بدون در دست داشتن سند و مدرکی می خواهد دستور چنین بررسی را صادر کند.» 

وی در پاسخ به این پرسش که ترامپ ادعا می کند با مدارک برخی افرادی که سال هاست فوت شده اند اقدام به رای دادن شده است نیز گفت: «بررسی تقلب در روند برگزاری انتخابات در هر ایالتی به دست مقام های محلی همان ایالت اتفاق می افتد و باید توجه داشته باشیم که مسئول برگزاری انتخابات در بیشتر ایالت ها از حزب جمهوریخواه است و همین افراد تاکید می کنند که تقلب اتفاق نیافتاده و اگر هم مواردی بوده بسیار جزئی و قابل چشم پوشی است.  اما او ادعا می کند بین سه تا پنج میلیون مهاجر غیرقانونی رای داده اند. این اقدامی سیاسی ضد مهاجران است و تنها برای دلگرمی دادن به حوزه ی انتخاباتی خودش دارد این ادعا را مطرح می کند.» 

بیل ریچاردسون این ادعای ترامپ را با طرح ساخت دیوار در مرز با مکزیک مقایسه کرد و افزود: «ساخت دیوار 14 میلیارد دلار هزینه دارد. اگر رئیس جمهور مکزیک چنین پولی را بپردازد خودکشی سیاسی کرده است.  رئیس جمهور پنا نیه تو گرچه رئیس جمهور خوبی است اما محبوبیت کمتری نسبت به ترامپ دارد و چنین کاری نمی کند.»

فرماندار پیشین نیومکزیکو ادعای ترامپ را مبنی بر اینکه مکزیک را مجبور خواهد کرد هزینه ساخت دیوار را بپردازد، گفت: «این ادعا هم چرت و پرت است و اصلا قابل قبول نیست. رئیس جمهور مکزیک تهدید کرد در صورتی که ترامپ برای ساخت دیوار اقدام کند و مکزیک را در فشار قرار دهد از پیمان نفتا خارج خواهد شد. به علت وجود پیمان نفتا شرکت های بسیاری در نیومکزیکو، آریزونا، تگزاس و کالیفرنیا ایجاد شده اند و در صورت خروج مکزیک این شرکت ها تعطیل می شوند. ما به همکاری مکزیک در زمینه مهاجرت و مبارزه با کارتل ها نیاز داریم. برای گفتگوی دوباره بر سر نفتا به مکزیک نیاز داریم تا حقوق کارگران آمریکایی را تثبیت کنیم و اگر مکزیک از نفتا کنار برود چنین فرصتی را در اختیار نخواهیم داشت.»


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار