ترامپ احکام اجرایی درباره محدود کردن ورود مهاجران از 7 کشور از جمله ایران را امضا می‌کند

رئیس جمهور جدید آمریکا قرار است امروز چهارشنبه احکامی در خصوص محدود کردن مهاجرت از ایران و 6 کشور دیگر در خاورمیانه به آمریکا را امضا کند.

ترامپ احکام اجرایی درباره محدود کردن ورود مهاجران از 7 کشور را از جمله ایران به آمریکا را امضا می‌کندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، مشاوران ریاست جمهوری و کارشناسان مهاجرت در آمریکا اعلام کردند قرار است دونالد ترامپ، رئیس جمهور جدید این کشور، امروز چهارشنبه احکام اجرایی متعددی را برای محدود کردن مهاجرت از سوریه و شش کشور دیگر از غرب آسیا و آفریقا امضا کند.

وی قبل از تحلیف خود نیز تاکید کرده بود بلافاصله از اولین روز کاری خود در کاخ سفید برای تحقق شعارها و وعده های انتخاباتی خود وارد عمل خواهد شد و در اولین اقدام خود رد پای باراک اوباما را که هشت سال پیش وارد کاخ سفید شد، پاک کند.

برخی از اقداماتی که باراک اوباما در این هشت سال زمامداری انجام داد با یک امضای ساده ترامپ لغو خواهد شد. ترامپِ جمهوری‌خواه قول داده است تمام احکام، فرامین، یادداشت‌ها و دستورالعمل‌هایی را که در زمینه‌های مختلف از جمله مهاجرت به امضای باراک اوباما رسیده، اما مغایر با قانون اساسی آمریکا است، لغو نماید هر چند باطل کردن برخی از نتایج دوره ریاست جمهوری اوباما مستلزم تصویب قوانین جدید از سوی کنگره‌ای است که  اکثریت آن در اختیار جمهوری‌خواهان است.

در زمینه مهاجرت دونالد ترامپ در کارزار انتخاباتی خود به آمریکایی ها قول داده است با ورود به کاخ سفید مسئله اخراج مهاجران غیرقانونی دارای سوء سابقه کیفری از خاک آمریکا را در اولویت قرار دهد. وی در این رابطه حتی رقم دو میلیون نفر را نیز در صحبت های خود مطرح کرده است. ترامپ اوت سال گذشته در نشست تبلیغاتی خود در آریزونا تاکید کرد  در اولین ساعات و اولین روز ریاست جمهوری من، این افراد از خاک آمریکا اخراج خواهند شد.

اما کارشناسان یادآوری می کنند که دولت باراک اوباما نیز اخراج مهاجران غیرقانونی دارای سوء سابقه کیفری را که برای امنیت آمریکا و شهروندانش یک تهدید محسوب می شوند، در اولویت قرار داده بود. به گفته تحلیلگران، دونالد ترامپ می تواند با صرفا یک امضای ساده خود، برنامه "داکا"، را که دولت باراک اوباما در سال 2012 به اجرا گذاشت، لغو کند. طبق این طرح، دولت باراک اوباما برای 750 هزار مهاجر غیرقانونی که در سنین پائین وارد خاک آمریکا شده بودند، این امکان را ایجاد کرد که مجوز اقامت و اشتغال در خاک آمریکا بگیرند.

رئیس جمهور آتی آمریکا همچنین به هموطنان خود قول داده است در اولین روز کاری خود لایحه ای را برای تامین مالی ساخت یک دیوار در مرزهای مشترک آمریکا و مکزیک به منظور مقابله جدیتر با مهاجرت های غیرقانونی از این کشور ارائه نماید. کنگره آمریکا طی ماههای آینده در این باره رای گیری خواهد کرد.

رئیس جمهور جدید آمریکا همچنین این امکان را دارد که پذیرش آوارگان سوری را در خاک آمریکا لغو کند و از پذیرش آن دسته از مهاجرانی که به گفته وی از "مناطق در معرض تروریسم" قصد آمدن به آمریکا را دارند، جلوگیری کند؛  چرا که به گفته وی پرونده این دسته از متقاضیان پناهندگی را به راحتی نمی توان راستی آزمایی کرد.

بر اساس این گزارش، احکام اجرایی که قرار است دونالد ترامپ در زمینه مهاجرت امضا کند، ورود مهاجران به آمریکا از سوریه و چند کشور دیگر را که به گفته ترامپ در معرض تروریسم و افراط گرایی قرار دارند، محدود خواهد کرد.

طبق یکی از احکامی که احتمالا رئیس جمهور جدید آمریکا روز چهارشنبه امضا می کند، در زمینه صدور روادید برای ایران، عراق، لیبی، سومالی، سودان و یمن محدودیت‌هایی ایجاد خواهد شد.

گفته می شود دونالد ترامپ این احکام اجرایی را در مقر وزارت امنیت داخلی آمریکا در واشنگتن امضا خواهد کرد. رسیدگی به امور مربوط به مهاجرت و امنیت مرزهای آمریکا بر عهده این وزارتخانه است.

دونالد ترامپ و جف سشنز، که از طرف وی برای تصدی وزارت دادگستری آمریکا معرفی شده است، اعلام کرده اند بیشتر از آن که توجه خود را بر محدود کردن مهاجرت افراد دارای یک گرایش مذهبی خاص متمرکز کنند، محدودیت مهاجرت  اتباع آن دسته از کشورهایی را تشدید خواهند کرد که شاید اتباعشان «تهدیدی برای امنیت آمریکا» باشند.

منابع آگاه در واشنگتن اعلام کردند دونالد ترامپ به منظور جلوگیری از ورود اتباع کشورهای مورد نظر خود به خاک آمریکا، به وزارت امور خارجه خود دستور خواهد داد صدور روادید برای اتباع این کشورها را ممنوع کند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۷
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
ناشناس
۲۳:۳۷ ۰۷ بهمن ۱۳۹۵
مرا در جهنم کاری نیست !
Iran (Islamic Republic of)
titi
۱۶:۴۱ ۰۷ بهمن ۱۳۹۵
بنظرمن کارخوبی میکنه البته فقط برای کشورخودش یکجور دیکتاتوریه پنهانه بنظرم ماهم باید یکسری از افغانهارو ازکشورمون اخراج کنیم الان چند میلیون افغانی جمعیت کشور مارو تشکیل میدن اگ همه اینا برن فرصتهای شغلی برای جوونامون پیدا میشه .همونکاری ک کشور المان میکنه وقراره افغانیای مهاجرو بیرون کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۵ ۰۶ بهمن ۱۳۹۵
بهتر
Iran (Islamic Republic of)
مصطفی
۱۹:۴۹ ۰۶ بهمن ۱۳۹۵
کاش دانشمندا و دکتر و مهندسای ایرانی رو هم از آمریکا اخراج کنه تا برگردن ایران.
United States of America
ناشناس
۲۳:۰۹ ۰۶ بهمن ۱۳۹۵
عزیزم دیگه خر کله اش رو گاز نگرفته!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۰ ۰۶ بهمن ۱۳۹۵
حدارو شکر
دیگه خیلیها نمی تونن پز بدن!!
Iran (Islamic Republic of)
ایرج
۱۷:۱۸ ۰۶ بهمن ۱۳۹۵
ضرر کننده اصلی آمریکا است چراکه یا نخبه ها یا ثروتمندان با قوانین آمریکا میتونستن برن آمریکا.گدا ها و بیسوادها و معتادان که قسمتی از مردم خودشن.در هر صورت کشوری مثل آمریکا هر چه ضعیفتر و رییس جمهور تند روی مثل ترامپ به نفع مردم ماست.به زودی انشاالاه شاهد فروپاشی این کشور خواهیم بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۱ ۰۶ بهمن ۱۳۹۵
ما کی جلوی افغانیارو میگیریم!؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۷ ۰۶ بهمن ۱۳۹۵
دمش گرم ،فقط عربستانو ممنوع نکنه تا 11 سپتامبر تکرار بشه
بینم این غربزده های آمریکا پرست و استکبار بلیس آدم میشن؟؟؟؟
فردا باز اینو توجیه میکنن و به نظام حمله میکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۸ ۰۶ بهمن ۱۳۹۵
دستت درد نکنه،دمت گرم،خیلی آقایی
Iran (Islamic Republic of)
موحد
۱۳:۱۴ ۰۶ بهمن ۱۳۹۵
یادتونه وقتی روحانی جان بعد از تماس تلفنی با اوباما گفت اوباما فردی مودب است! یه عده مونده بودن حالا چی بپوشن برن آمریکا!!!!!!!!!!!! وای دلم! حالا این همه لباس خریده بودیم بریم آمریکا چی کارشون کنیممممم!؟!؟!؟!؟!؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۲ ۰۶ بهمن ۱۳۹۵
به نظره من آقای ظریف و دییس جمهورم سریعا قانونی رو وضع کنند که ورود افراد آمریکایی به سختی انجام بشه و مقابل به مثل کنه. قانون انگشت نگاریو برای این آمریکاییها بذاره و همونجور که به ما توهین میکنند به اونا توهین کنیم. بعدم دوباره چندتا نظامیشونو بگیریم و ایندفعه حسابی خار و ذلیلش کنیم و برا ترامپ بفرستیم.
Mauritius
ناشناس
۱۹:۰۲ ۰۶ بهمن ۱۳۹۵
افراد آمریکایی همین الان هم اینقدر بهشون گفته شده ایرانیا تروریست هستند و هزار چیز دیگه نمیان نیازی به قانون نیست
Iran (Islamic Republic of)
اکبر
۱۲:۵۸ ۰۶ بهمن ۱۳۹۵
خیلی لوس بازی درمیاره یکی دهن این خوک رو ببنده
Iran (Islamic Republic of)
زهره
۱۲:۳۶ ۰۶ بهمن ۱۳۹۵
حالا کی خواست بیاد اونجا؟ کشور به این خوبی داریم.نیازی نیست سندی رو آقای ترامپ امضا کنن! ما رفتن به آمریکا رو تحریم خواهیم کرد. نمیدونم چرا بعضی ها این فکر رو دارن که به آمریکا سفر کنن علی رغم این همه خصومت و توهین.؟!!!!!!!!!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۲:۲۷ ۰۶ بهمن ۱۳۹۵
همش هارت و پورت الکیه
Iran (Islamic Republic of)
جعفر
۱۲:۰۳ ۰۶ بهمن ۱۳۹۵
به فکره کشورشه
دوست نداره مهاجر بیاد به ما چه
شما به فکر وضع مردم خودتون باشید
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۱:۴۲ ۰۶ بهمن ۱۳۹۵
ترامپ با جلوگیری از ورود ایرانی‌ها به آمریکا قصد داره معضل فرار مغزهای ما رو حل کنه. به هرحال «در قضاوت نسبت به آقای ترامپ نباید تعجیل کرد».
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۱:۴۲ ۰۶ بهمن ۱۳۹۵
خوب اون کسانی که تو پست های قبلی اوباما رو شیطان صفت و .... میگفتند کجان ؟ ترامپ نیومده تحرممون کرد اون خوب بود یا این؟
Mauritius
ناشناس
۱۹:۰۱ ۰۶ بهمن ۱۳۹۵
عاشقان ترامپ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۴ ۰۶ بهمن ۱۳۹۵
بهتر ! اما این تصمیم مغایر با شعار آزادی و اون مجسمه کذاییشونه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۵ ۰۶ بهمن ۱۳۹۵
به نظر من مثل کره شمالی بشیم و با خیلی ها قطع رابطه کنیم بهتره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۸ ۰۶ بهمن ۱۳۹۵
الحمدلله

چرا كه با اينكار دانشمندان ما قيد برخي از مظاهر تمدن مادي غرب را مي زنند و براي خودمان كار خواهند كرد نه دشمن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۷ ۰۶ بهمن ۱۳۹۵
سلام بیشتر میرن آلمان چون دانشگاه مجانیه
Iran (Islamic Republic of)
ش
۰۷:۴۷ ۰۷ بهمن ۱۳۹۵
دوست عزیز امکاناتی که غرب به دانشمندان ما می دهد را اگر مسئولین کشورمان بدهند مطمئن باش هیچ کس دوست ندارد به غرب برود و هیچ فرار مغزهایی اتفاق نمی افتد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۵ ۰۶ بهمن ۱۳۹۵
از یه جهت کار خوبی کرد.. این غرب زده های مارم برگردونید ممنون میشیم...
Iran (Islamic Republic of)
sina
۱۳:۰۳ ۰۶ بهمن ۱۳۹۵
مرسی از حرفت
آخرین اخبار