تجهیز بیمارستان زینبیه به دستگاه سی‌تی‌اسکن مدرن

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از نصب دستگاه سی‌تی‌اسکن 16 اسلایس که یک دستگاه مدرن و پیشرفته در حوزه پزشکی است در بیمارستان زینبیه خورموج خبر داد.

تجهیز بیمارستان زینبیه به دستگاه سی‌تی‌اسکن مدرن
به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، علیرضا رئیسی صبح امروز در حاشیه بازدید از بیمارستان زینبیه و درمانگاه شهید الیاس احمدی خورموج اظهار داشت: حوزه سلامت کشور در دولت یازدهم مورد توجه ویژه قرار گرفت که نوع کارکرد آن در استان بوشهر قابل تقدیر است.

وی اضافه کرد: در شهرستانهای دشتی، تنگستان و سایر شهرستان‌های استان بوشهر،حوزه بهداشت و درمان دارای عقب ماندگی‌های وسیعی است که با توجه به واقع شدن صنایع عظیم نفت و گاز و سایر صنایع در سطح استان بوشهر ، نیازمند کمک این صنایع به حوزه بهداشت و درمان متناسب با رشد صنعت در این استان هستیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با تقدیر از نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی ،گفت: اگر صنایع مستقر در استان بوشهر به ویژه وزارت نفت، به تعهدات خود پایبند باشد اتفاق خیلی خوبی در حوزه سلامت در استان بوشهر صورت می‌گیرد.

رئیسی یادآور شد: البته توجه وزارت بهداشت و درمان و شروع طرح تحول به ویژه در مناطق کمتر توسعه‌یافته ،باعث شده که شاهد رشد امکانات و توسعه‌های خوبی در سطح استان بوشهر باشیم.

وی اضافه کرد: در برنامه جدید وزارت بهداشت ،بیمارستان زینبیه خورموج با افزایش توسعه یک هزار متری فضای اورژانس مواجه می‌شود که علاوه بر استاندارد‌سازی فضای اورژانس به 22 تخت و آزاد شدن قسمتی از بیمارستان در آینده نزدیک، 50 تخت به بیمارستان اضافه و ظرفیت این بیمارستان دو برابر خواهد شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر ادامه داد: اضافه شدن 70 تخت به بیمارستان زینبیه خورموج اتفاق خوبی خواهد بود و با پیگیری‌هایی که انجام شده خوشبختانه تا هفته آینده دستگاه سی تی اسکن 16 اسلایس وارد بیمارستان زینبیه خورموج می‌شود که با راه‌اندازی این سی تی اسکن،خدمات درمانی که قبلا نیاز به اعزام به مرکز استان داشت در مرکز شهرستان دشتی انجام می‌شود .

وی افزود: در حوزه بهداشت و درمان،پروژه‌های متعددی درحال شکل‌گیری است که جا دارد از فرماندار دشتی ، امام جمعه و روسای شبکه درمان و بیمارستان زینبیه خورموج که از نیروهای خیلی خوب استان در حوزه مدیریت هستند تشکر کنم.

رئیسی با بیان این که کارهای خوبی در شهرستان دشتی در حوزه بهداشت و درمان در حال انجام است گفت: تا چند ماه آینده شاهد بهره‌برداری از پروژه‌های متعددی از جمله پنج خانه بهداشت، دو پایگاه بهداشتی و همچنین مرکز بهداشت دهان و دندان در شهرستان دشتی خواهیم بود.

وی ادامه داد: علاوه بر آن مرکز شهید الیاس احمدی در حال ساخت و دارای پیشرفت خوبی است و امیدداریم تا چند ماه آینده،پانسیون چهار واحدی پزشکان در شهرکاکی و شش واحدی بیمارستان زینبیه با کمک مسوولین شهرستان دشتی تجهیز و راه‌اندازی کنیم.

رئیسی بیان کرد: در حوزه بهداشت و درمان زیر ساخت‌های خوبی فراهم شده ولی چشم‌اندازی که برای شهرستان دشتی در دستور کار قرار گرفته این است که تاسال 1404 تعدد تخت‌های بیمارستان این شهرستان،حداقل به 160 تخت افزایش یابد.

وی اظهار داشت: بحث توسعه آزمایشگاه و مراکز تصویربرداری و تکمیل زیر ساخت‌های بهداشتی شهرستان دشتی، جزء برنامه اصلی دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر افزود: الگوی بیماری‌ها در حال حاضر در حوزه سلامت تغییر کرده و زمانی بحث بیماری های واگیر بود که مردم به آن مبتلا بودند و اکنون به سمت بیماری‌های غیر واگیر مثل فشار خون، دیابت، بیماری‌های قلبی عروقی و سکته های مغزی رفته است که نیازمند نگاه جدی به این بخش داریم.

رئیسی تاکید کرد: تغییر روش در مصرف غذایی مردم و فعالیت بدنی یکی از برنامه‌های دانشگاه علوم پزشکی بوشهر است که در این راستا با تاکید بر ورزش‌های همگانی، بدنبال فرهنگ‌سازی در این حوزه هستیم.

انتهای پیام/ ث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.