استان بوشهر:

فرسودگی 32 درصد از شبکه آبرسانی روستایی

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان بوشهر از فرسوده بودن 32 درصد از لوله‌های شبکه آب روستایی خبر داد و گفت: برای جلوگیری از پرت آب نوسازی شبکه ها اولویت این شرکت است.

فرسودگی 32 درصد از شبکه آبرسانی روستایی
به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، مسعود نصوری افزود: اعتبار مورد نیاز نوسازی و مرمت لوله های فرسوده آب از اعتبارات متمرکز ملی صندوق توسعه در قالب 11 مجتمع آب رسانی و147 روستا انجام خواهد شد.

وی اظهارداشت: همچنین تلاش می شود از دیگر منابع نیز برای توسعه و نوسازی شبکه های آب تامین اعتبار شود.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان بوشهر یادآور شد: با توجه به تداوم خشکسالی و مشکلات موجود برای تامین آب شرب در این استان برنامه ریزی برای تامین بخشی از آب مصرفی مشترکین از طریق آب شیرین کن انجام شده است.

نصوری گفت: در همین راستا سرمایه گذار احداث آب شیرین کن هفت هزار و 500 متر مکعبی روستاهای نوار ساحلی تا پایان سال مشخص می شود.

وی ادامه داد: عملیات اجرایی احداث آب شیرین کن 28 هزار متر مکعب سیراف با وزیر نیرو انجام شدکه آب مورد نیاز 47 روستا و شهر جم و شهرک های نفت تامین خواهد شد.

وی با اشاره به راه اندازی آب شیرین کن به مقدار پنج هزار متر مکعب در حوزه روستایی شهرستان عسلویه افزود: آب شیرین کن شرکت متانول کاوه دیر که احداث شده هم ظرفیت بسیار خوبی برای تامین آب روستاهای شهرستان دیر است که با شرکت یادشده در حال رایزنی هستیم.

نصوری گفت: در حال حاضر 80درصد منابع آب روستایی استان بوشهراز استان های همجوار تامین می شود و مابقی نیز از منابع داخلی است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان بوشهر یادآور شد: مصارف غیر مجاز، هدر رفت آب و فقدان مدیریت مصرف از مشکلات و معضلات پیش روی تامین آب در استان است که با برنامهریزی و مدیریت صحیح می توان بحران آب را مدیریت کرد.

انتهای پیام/ ث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.