کاهش مصرف آب در استان بوشهر

معاون خدمات مشترکین و درآمد شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر از کاهش 5 درصدی مصرف آب آشامیدنی در شهرهای استان بوشهر خبر داد و گفت: در ۱۰ ماه امسال ۵۹ میلیون و ۶۸۷ هزار متر مکعب آب آشامیدنی در شهرهای استان بوشهر مصرف شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل 5 درصد کاهش داشته است.

کاهش مصرف آب در استان بوشهر
به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، سهراب بیاتی صبح امروز در نشست بررسی وضعیت آب شبکه آبرسانی شهرهای استان بوشهر با بیان اینکه بیش از 265 هزار مشترک آب در شهرهای استان بوشهر تحت پوشش شرکت آبفا قرار دارد اظهار داشت: از این میزان مشترک حدود 92 درصد آن مشترک خانگی و مابقی در عرصه‌های تجاری‌، صنعتی‌، اداری و سایر کاربری‌های دیگر هستند.

وی از واگذاری 5 هزار و 919  فقره انشعاب آب در شهرهای استان بوشهر خبر داد و افزود: در 10 ماه امسال علاوه بر واگذاری 5 هزار و 919 انشعاب آب 2 هزار و 517 فقره انشعاب فاضلاب نیز واگذار شده که 93 درصد آن در بخش خانگی است.

معاون درآمد و امور مشترکین آب و فاضلاب استان بوشهر با اشاره به وجود انشعابات غیر‌مجاز آب استان بوشهر افزود: بر‌اساس بررسی‌های انجام شده بیشترین انشعابات غیر‌مجاز آب در شهرهای بوشهر ، برازجان و گناوه شناسایی شده که این انشعابات ساماندهی می‌شود.

بیاتی از تعویض کنتورهای فرسوده به‌ صورت رایگان خبر داد و ‌تصریح کرد: در 10 ماهه امسال یک‌هزار و 500 کنتور فرسوده آب در شهرهای استان بوشهر تعویض شده که با تامین اعتبارات لازم کنتورهای فرسوده و معیوب شناسایی شده امسال به صورت رایگان تعویض می‌شود.

وی با بیان اینکه مشترکان خانگی رعایت الگوی مصرف را در برنامه دارند گفت: بیش از 57 میلیون و 688 هزار متر مکعب آب در 10 ماه  امسال مصرف شده  که نسبت به مدت مشابه سال قبل 5 درصد کاهش دارد.

بیاتی با تاکید بر فرهنگ مدیریت مصرف آب در حوزه‌های خانگی، اداری و خدماتی گفت: مشترکان برای کاهش هزینه آب مصرفی با مدیریت فرهنگ مصرف آب تلاش کنند آبی که با مشقت تامین و توزیع می‌شود‌، هدر نرود.

معاون درآمد و امور مشترکین آب و فاضلاب استان بوشهر با بیان اینکه تعرفه آب مصرفی شهرهای استان بوشهر 7 درصد هزینه تمام شده آب است تاکید کرد: برای هر مترمکعب آب بیش از 3هزار تومان هزینه می‌شود که از مشترکان حدود 290 تومان دریافت می‌شود.

انتهای پیام/ ث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.