مشهد؛

پایان سومین دوره شب های شعر انقلاب، شعرهای آیینی و انقلابی

سومین دوره شب های شعر انقلاب، شعرهای آیینی و انقلابی در سالن همایش های آستان قدس رضوی پایان یافت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، در این شب شعر ١٢ شاعر اشعار خود را در مدح اهل بیت و انقلاب اسلامی قرائت کردند.

مدیر عامل مجمع شاعران اهل بیت در این شب شعر گفت: سومین دوره شب‌های شعر انقلاب شامل پنج برنامه است که در سه استان برگزار می‌شود.

جواد حیدری افزود:این برنامه‌ها با مشارکت مجمع شاعران اهل بیت(ع)، حوزه هنری، فرهنگسرای اندیشه، دفتر ادبیات و هنر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، موسسه شهرستان ادب و فرهنگسرای اندیشه برگزار می شود نخستین برنامه شب شعر در شهر مشهد برگزار شد.

وی گفت: دومین برنامه در روز ششم بهمن در سالن ‌همایش‌های بین‌المللی غدیر در شهر قم برگزار می‌شود و طی آن از محمد علی مجاهدی، ناصر فیض و غلامرضا سازگار تجلیل خواهد شد.

مدیر عامل مجمع شاعران اهل بیت افزود :برنامه سوم روز دهم بهمن در فرهنگسرای اندیشه تهران خواهد بود و در این برنامه از مرحوم محمد رضا آغاسی تجلیل می‌شود.

حیدری خاطرنشان کرد:در برنامه چهارم که روز یازدهم بهمن و به میزبانی دانشکده ادبیات دانشگاه تهران هم از مقام علمی و ادبی مرحوم سید حسن حسینی تجلیل شده و در برنامه پایانی که روز دوازده بهمن در حوزه هنری خواهد بود ضمن اختتامیه این دوره از شب‌های شعر انقلاب از قادر طهماسبی تجلیل می شود.

جواد حیدری گفت : بیش از شصت شاعر انقلاب اسلامی در این دوره از شب‌های شعر انقلاب به شعرخوانی خواهند پرداخت.

در این شب شعر شاعران در این شب شعر با خواندن اشعاری یاد و خاطره قهرمانان آتش نشانی در حادثه مجتمع تجاری پلاسکو تهران را گرامی داشتند.

در ادامه مراسم از ٤ نفر از شاعران انقلابی و خراسانی ، محمد حسین جعفریان /مصطفی محدثی خراسانی /غلامرضا شکوهی/محمد کاظم کاظمی تجلیل واز کتاب های گریه گل و همسایه آفتاب، سید محمد رستگار رونمایی شد.

انتهای پیام//ف.ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار